Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
24. januar 2008 - 21:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbn bestemt post i formular via dobbelt klik på emne i listeboks?

Kære ekspertpanel

Jeg sidder med følgende problem, da jeg er totalt novice i VBA.
Måske nogen kan hjælpe på vej.

Jeg har oprette en listeboks 8lstFilmOversigt) som viser alle mine film og antallet af skuespillere tilknyttet film. Dette er gjort via en forespørgelse. Godt så!

Jeg dobbelt klikker på en vilkårlig film, og får bekræftet via en msgbox at jeg kan trække det korrekte FilmID nummer ud for den pågældende film.
Formularen jeg skal åbne hedder FilmForside, og den kan jeg godt åbne ved dobbelt klik, men den står altid i den første film i registret.

Spørgsmåler lyder: Hvordan får jeg FilmForside åbnet under det aktuelle FilmId? Hvordan tilknytter jeg listeværdien til FilmId i filmForside?

Håber I kan hjælpe, ellers er der lang vej gennem mange "tunge bøger :-)

Mvh.

Morten
Avatar billede rosco Novice
25. januar 2008 - 00:49 #1
DoCmd.OpenForm "Filmforside"
DoCmd.FindRecord Me!FilmID
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 07:43 #2
Er det så enkelt?

Jeg forsøger senere i dag.

Jeg vender tilbage

Mvh.

Morten
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 07:47 #3
docmd.openform "Filmforside",,, "[FilmId]=" me.8lstFilmOversigt
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 07:50 #4
Virker begge løsninger eller ???
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 07:52 #5
ps. rosco's svar/kommentar virker.... så det er bare et spørgsmål, om du vil have formularen til at åbne med alle poster eller kun den aktuelle. Begge svar åbner på den rette post!~)
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 07:56 #6
Hov, jeg mangler et &...

docmd.openform "Filmforside",,, "[FilmId]=" & me.8lstFilmOversigt

og hvis det havde været en tekststreng

docmd.openform "Filmforside",,, "[FilmId]='" & me.8lstFilmOversigt & "'"
Avatar billede haraldblaatand Nybegynder
25. januar 2008 - 08:20 #7
Et lille tillægsspørgmål.

Den værdi jeg henter i min listeboks (der hedder: lstFilmOversigt) via lstFilmOversigt.Itemlist(lstFilmOversigt.ItemData)og er en talværdi. Men fordi jeg henter en talværdi i en listeboks, ved formularen jeg står i jo ikke fra hvilken tabel værdien er hentet og kan derfor ikke tilknytte talværdien til FilmID. Eller er det det du gør med:

docmd.openform "Filmforside",,, "[FilmId]=" & me.8lstFilmOversigt

Forstår du det jeg forsøger at forklarer :-)

Mvh

Morten
Avatar billede rosco Novice
25. januar 2008 - 15:35 #8
Hvis du har en relation mellem FilmiD og lstFilmOversigt, har den tilknyttede post jo samme værdi i begge tabeller.