Avatar billede deaz Nybegynder
14. juni 2001 - 20:02 Der er 15 kommentarer og
5 løsninger

Editor

Hey!

Jeg er sQ ret træt af at skifte HTML Editor hele tiden...jeg skal bruge en simpel en hvor man kan se HTML Koden og Så kan man bladre rundt i sine sider ude i siden. Lidt ligesom Front Page, men skal være nemmere at programmere i ;)

//Deaz

ps/Håber der er en der kender en Freeware/Shareware HTML Editor som er simpel :) ThanX!
Avatar billede parazite Nybegynder
14. juni 2001 - 20:03 #1
www.soysal.com/PHPed << VIRKELIG fed freeware. Kan hvad du søger og lidt til. :)
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2001 - 20:03 #2
www.editplus.com
simpelthen det bedste program
Avatar billede alvion Nybegynder
14. juni 2001 - 20:17 #3
Jeg har hørt utallige skrige op om Allaire Homesite (som nu hedder Macromedia Homesite), så måske skulle du kigge på den?
http://www.allaire.com/products/homesite/index.cfm

Jeg selv er mere en kode-karl frem for en HTML-piller, så jeg har valgt VIM
http://www.vim.org
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. juni 2001 - 20:27 #4
Macromedia Dreamweaver 3 og 4 har den bedste site manager, men prisen er også derefter....
Dreamweaver er forresten WYSIWYG.... lige som FrontPage!
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. juni 2001 - 20:27 #5
Prisen er så sandelig derefter.....
Avatar billede thaufer Nybegynder
14. juni 2001 - 20:30 #6
Det med at bladre rundt i sin side kan dreamweaver også, fordi det jo er WYSIWYG!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2001 - 20:31 #7
thaufer >> hvorfor faen gentager du det du har skrevet?
Avatar billede lasseriis Nybegynder
14. juni 2001 - 20:39 #8
hvis du ofte programmere PHP/HTML er der kun én editor:
Jeg er enig med gizmo-gizmo: editplus....
Avatar billede larsfb Nybegynder
14. juni 2001 - 21:31 #9
Men hva\' så hvis man er så heldig ikke at bruge windows så ofte. Hvilken editor er så at foretrække?
Vi, Emacs for de langhårede. Glimmer (som er god med fanens.. langsom) !!!! Er der flere gode ?
Avatar billede egede Nybegynder
14. juni 2001 - 21:33 #10
Notepad, stones webwriter (anbefales ikke eftersom den sætter \"sjove\" koder ind), editplus (nævnt før) og så cute html
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
14. juni 2001 - 21:40 #11
Allaire (som jeg vil vælge at kalde det lidt endnu) HomeSite er en meget slagkraftig HTML, CSS, Java, JavaScript, ASP, PHP, mySQL osv - editor. Den farvelægger alt kode, og det mest geniale er at den lægger en grå baggrund på, når der f.eks. laves PHP kode. Det giver et kraftig forbedret overblik. Jeg kan ikke anbefale WYSIWYG-editorere, da de har tendens til sjove koder, og man har heller ej 100% styr på hvad editoren egentligt laver. Af WYSIWYG-editoere, som jeg IKKE ville bruge er FrontPage, Stones WebWriter (som sagt før, også pga af de sjove automatiske koder, som SWW sætter ind) og Dreamweaver.

Det var så min mening!
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2001 - 21:52 #12
hvorfor er den så slagkrafrig wiz?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
14. juni 2001 - 21:59 #13
F.eks. til PHP, bliver der givet syntax-forslag. Der bliver farvelagt, så det er nemt at danne sig et overblik! Er logisk! Har mange wanted-by-programmers funktioner
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. juni 2001 - 22:01 #14
editplus er også farvelagt ...
jeg har prøvet det med den drop down der popper ned, hvor man kan vælge. Det er godt til nybegyndere med bestemt ikke noget jeg ville bruge nu. Det er for langsomt
Avatar billede olebole Juniormester
14. juni 2001 - 22:12 #15
<ole>
Jeg har prøvet et hav af editors. Hvis det absolut SKAL være WYSIWYG, vil jeg anbefale DreamWeaver eller GoLive (KUN version 5!).
Jeg bruger selv Homesite på PC\'en og BBEdit på Mac\'en - og man skal virkelig komme op med noget helt nyt og genialt for at få mig til at skifte  :o)
/mvh
</bole>
Avatar billede repsac Nybegynder
14. juni 2001 - 22:16 #16
som gizmo ... EditPlus!
- jeg vil dog anbefale at ændre farverne når den genkender syntax\'en ... de er lidt voldsomme.
Avatar billede cyberdude Nybegynder
15. juni 2001 - 00:06 #17
kan der måske bevilgies et link til homesite editoren??
Avatar billede alvion Nybegynder
15. juni 2001 - 01:57 #18
larsfb -> Brug ikke VI men VIM. Den er noget udbygget i forhold til VI og findes på et utal af platforme. Det er rigtigt at den er lidt langhåret, men det er kun den første uges tid. Så har du en editor, som du kan bruge uanset om du sidder på Unix, Mac, Windows, Amiga, ...
Avatar billede parazite Nybegynder
20. oktober 2001 - 22:00 #19
Takker for point! :)
Avatar billede egede Nybegynder
21. oktober 2001 - 16:18 #20
samme her :)