Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 18:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Notes 8 på Windows 2003 Terminal Server

Hej,

Nogen som har erfaring med Notes 8 på en Windows 2003 Terminal Server, jeg har installeret EndUser udgaven, emn når jeg starter op så lukker den blot igen umiddelbart uden at skrive i logfiler.

Lad høre fra jer.

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
24. januar 2008 - 18:50 #1
Har du prøvet at installere 6.5 eller 7 på Terminal-server?
Det kræver en helt 3. type installation, som hverken er single-user eller multi-user.
Avatar billede leif Seniormester
24. januar 2008 - 21:48 #2
Nej, jeg har ikke prøvet nogen af dem !  Men det lyder som om at du kender en løsning ?
Avatar billede jogii Nybegynder
25. januar 2008 - 09:07 #3
ja, den går ud på at man mapper et brugerdrev, f.eks. H:\ for hver bruger og derpå placerer sine Lotus Notes Data, f.eks. i H:\Lotus\Notes
På selve Terminalserveren laver man en almindelig single-user installation, hvor Notes placeres ned i f.eks. C:\Programmer\Lotus\Notes
Databiblioteket kan man efterfølgende fjerne eller kopiere væk og gemme som den skabelon , som man ønsker at kopiere ind i brugernes H:\Lotus\Notes.
Den NOTES.INI, som er placeret i C:\Programmer\Lotus\Notes, kopieres også ud på Databiblioteket. (H:\Lot...)
Den ikon, som man bruger for at starte Notes op med i brugergrænsefladen, skal nu have en reference til den NOTES.INI, som ligger i brugerenes H:\.
Det kan gøres på 3 måder:
1. Inkludere H:\Lotus\Notes\ i maskinens PATH (uafhængig af ikonet)
2. Ikonet skal have angivet H:\Lotus\Notes i parameterfeltet "Starter i".
3. Ikonets programlinie skal have en direkte henvisning til den ønskede NOTES.INI med en parameter
      c:\programmer\lotus\notes\notes.exe =H:\Lotus\Notes\notes.ini

Derudover skal hver NOTES.INI  have tilpasset linien DIRECTORY til at refere til
DIRECTORY=H:\Lotus\Notes

De her angivne biblioteksnavne er blot eksempler. Du kan frit vælge bibliotekerne som det passer bedst med miljøet, men det skal bare være ens for alle.

Derudover findes der forskellig RedBooks fra IBM, som på mange hundrese sider fortæller om hvordan man optimerer Citrix og eller TS til at køre så mange brugere som mulig. De kan downloaded fra IBM's hjemmeside.
Avatar billede maxxtherogue Nybegynder
25. januar 2008 - 09:42 #4
Lige hvad jeg havde skrevet på en mindre overskuelig måde, men det forsvandt da jeg ville sætte ind. Jeg tror lige jeg gemmer den der. Super til nu her hvor jeg faktisk skal ind op lave opsætningen igen igen. :)
Avatar billede jogii Nybegynder
25. januar 2008 - 10:00 #5
experten har en kedelig session timeout. husk at tage en kopi af det du har skrevet, specielt når der er gået noget tid eller når du skriver meget. Har har mistet mange indlæg på denne måde, virkelig irriterende.
Avatar billede leif Seniormester
28. januar 2008 - 23:06 #6
Jeg kan se at den havde jeg ikke lige luret at man måske kunne gøre sådan. Det vil jeg prøve