Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 17:54 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Ny Harddisk

Hejsa!

jeg vil gerne have en ekstra harddisk til file, musik, spil etc... Hvad skal jeg vælge? Ekstern eller intern?

Ved en intern harddisk, kan jeg så selv sætte den i? Altså er det kompliceret? Kan da lidt basic, skifte grafik kort, ram etc

Mit bundkort er et asus m2r-fvm er der nogle harddiske jeg ikke kan bruge? Kan jeg tilslutte en ekstra hardisk i computeren og stadig have den gamle siddende?

//Karate-konrad
Avatar billede tophat Nybegynder
24. januar 2008 - 18:03 #1
lidt info om din nuværende comp. ville hjælpe
Avatar billede tophat Nybegynder
24. januar 2008 - 18:10 #2
er det en notebook/desktop, hvor mange drev er der i den i forvejen,mærke.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 18:18 #3
Hvis det er en stationær er det intet problem
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 18:58 #4
Det er en fujitsu Scaleo stationær, og der sidder kun en harddisk i forvejen ;)

hvor mange harddiske kan man evt tilføje i alt til sådan en bandit?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 18:59 #5
ER det SATA eller IDE diske
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 19:29 #6
Øhhh godt spørgsmål ;) Hvordan finder jeg ud af det? ;)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 19:32 #7
Hvis din disk er tilsluttet med et bredt kabel er det en IDE og så kan du have 4 enheder tilsluttet incl. cd / DVD  Hvis det er et tyndt kabel er det  SATA og så kan du normalt ha, 2 diske tilsluttet
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 19:35 #8
Altså når jeg kigger på sådan et system info, så står der western digital model WDC WD2500JS-55NCB1 - Disk Family WD Caviar SE SATA II - Interface IDE SATA II
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 19:36 #9
Hjælper det dig nærmere et svar? Eller skal jeg lige lukke ned og lurer i computeren?
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2008 - 19:47 #10
Med dette program, kan du under PC/opsumering, se hvilke HD du har.
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
24. januar 2008 - 19:56 #11
Lurede lige inde i den der maskine ting :-) Der sidder sådan et forholdsvis gråt bredt kabel der kører ned i en port hvor der er 3 andre ledige porte...

Hvordan skaffer man også strøm til harddisken? For kan da se der sidder noget power ned til den...
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2008 - 21:44 #12
Du har uden tvivl en Ata (Ide) disk) Det smalle hvide stik er til strøm, og
dem har du flere af. Du kan sagtens sætte endnu en HD til.
Men se bag på, der sidder en jumper. Den nye HD skal enten have sit eget kabel,
eller kørre som slave. Der er en tegning på harddisken, som viser hvordan jumperen skal sidde. Altså på samme kabel er det altid 1.master og 1.slave.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 21:44 #13
Er det samme type kabel der går til dit cd-drev og til din harddisk? der må da være adskillige ledige strømstik du kan bruge til din harddisk
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 21:45 #14
"jasveg" vil du overtage eller??
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2008 - 21:56 #15
helgec - Det da pokkers som du er sart i dag. Det er jo ikke dit spørgsmål, og
alle, som mener, de kan bidrage med noget, kan vel deltage. Sådan gør du jo
også selv. Ingen kan lægge beslag på en spørger.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 22:03 #16
Ja men du har da så evig ret og hvis du ikke mener at jeg kan gøre dette færdig så er det da prisværdigt at du kobler dig på i håb om lettjente point, det med lettjente point og at sakse fra andres guider uden at oplyse kilden eller blot henvise til guiden er du en sand mester i, og nej, sådan gør jeg ikke, jeg bryder ikke ind i en tråd hvor jeg ikke, enten kan tilføre nyt eller hvis tråden er gået i stå
Avatar billede off-line Nybegynder
24. januar 2008 - 22:15 #17
Gud fader bevars mand. hvor er du usaglig. Det er jeg skuffet over. Havde ellers
højere tanker om dig.
Du skal ikke være så bitter, fordi biohazard666 ikke gav dig point. jeg har
på eget initiativ lagt 100 point til dig. Så det med lettjente point er sgu
for lang ude. Og jo du går ofte ind i en tråd som andre har gang i, og det er
du selvfølgelig velkommen til.
Avatar billede off-line Nybegynder
25. januar 2008 - 11:14 #18
karate-konrad  - Fandt du ud af det? Grunden til, at jeg lagde en kommentar
i spørgsmålet var bare, at du ikke havde fået svar de sidste 2 timer, og hvis
du sad og ventede, kunne jeg jo lige så godt fortælle dig det.
Når du har ledige porte, er det endnu nemmere. Du køber sådan et bredt kabel.
Sætter det blå (eller grønne) stik i bundkortet og det andet i harddisken.
Læg mærke til, at der er et hak, som viser hvordan stikket skal sidde.
Derefter sætter du bare et af de hvide strømstik i, med den røde ledning indad,
altså væk fra nærmeste kasse side. Så kører det.
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
27. januar 2008 - 14:07 #19
Jeps fandt ud af det, og har fået en ny sat i og klonet windows over og så fået sat endnu en ny i og taget den gamle ud af brug ;) Takker for hjælpen ;)
Avatar billede karate-konrad Nybegynder
28. januar 2008 - 16:36 #20
Evt smdi et svar så tråden kunne blive lukket?
Avatar billede off-line Nybegynder
28. januar 2008 - 18:04 #21
OK! Formoder, helgec også skal lægge et svar.
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2008 - 07:50 #22
:0)
Avatar billede off-line Nybegynder
04. februar 2008 - 13:31 #23
Har du glemt os?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2008 - 10:06 #24
Er her noget nyt??