Avatar billede lillbi Nybegynder
24. januar 2008 - 16:30 Der er 11 kommentarer

kopiere brugere fra nt4 til server 2003

jeg har en gammel nt4 maskine med en masse brugere og grupper, som jeg vil have kopieret over på en win server 2003 maskine som er dc´er i et nyt domæne jeg har sat op.
Det skal gerne være sådan at både password og SID følger med samt gruppetilhørselsforhold. Hvordan kan jeg klarere dette ?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 18:15 #1
Der er flere måder at gøre det på.
Måden man beslutter om man vil gøre det ene eller andet afhenger af hvordan dit netværk er opbygget.
Man kan installerer endnu en NT4 på nyt hardware som BDC, og promote den til PDC og derefter opgraderer til 2003, eller man kan migrerer med Active Directory Migration tool... som der er link til herunder.

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=6f86937b-533a-466d-a8e8-aff85ad3d212&displaylang=en

Jeg linker til et "resource" center hvor du kan downloade whitepapers og læse mere om hvad der er den bedste løsning for dig.

http://www.microsoft.com/windowsserver2003/upgrading/nt4/tooldocs/default.mspx
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 18:16 #2
Eftersom du allerede har en 2003 med et nyt domæne på, er det AD migration tool, du bør benytte....
Avatar billede lillbi Nybegynder
24. januar 2008 - 19:14 #3
faktisk skal det gamle domæne nedlægges hviket er grunden til at bruger og grupper skal migreres over i et nyt domæne. Men tak for dit svar.. jeg kigger lige lidt på de link du har sende :)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2008 - 20:40 #4
Det var det jeg regnede med, derfor skrev jeg også i kommentar nr 2 at du skal bruge ADMT til at flytte brugere og deres sid med over til det nye domæne.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
25. januar 2008 - 14:27 #5
Hvis du både skal flytte brugere, data og NTFS rettigheder over fra et Domain til et andet og du opererer med lokale grupper som håndteres forskelligt på NT4 og Windows 200x så kan jeg anbefale brug af Secure Copy (http://www.amtsoftware.dk/Secure-Copy/)

Har selv brugt det tidligere ved en domain migrering og det spillede bare.
Den bonus det giver er hurtigt tjent hjem i forhold til prisen.
Avatar billede lillbi Nybegynder
25. januar 2008 - 16:49 #6
Når jeg prøver at lave en trus melle de to domæner så går det godt når jeg laver en tovejs trust på server 2003, men når jeg så skal lave det på min nt4 kan den ikke oprette denne trust. Den skriver "Could not find domain controller for this domain". Jeg kan ping begge maskiner med både computernavn og FQDN.. er der nogle som ved hvad denne fejl skyldes.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2008 - 18:05 #7
gennemgå lige den her guide og se om det ikke løser dit problem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;325874
Avatar billede lillbi Nybegynder
30. januar 2008 - 09:46 #8
henrik svendsen:
Jeg har prøvet at følge dit ellers udemærkede link men jeg kan ikke følge den da den ikke stemmer overens med hvad jeg ser på min skærm. Jeg har en windows server 2003 Enterprise sp2 (forest og domain level er begge server 2003) hvor jeg prøver at lave en den trust som dit link siger jeg skal lave. Men der hvor uoverensstemmelsen er vil jeg vise dig ved at paste guiden ind og markerer hvor det går gald.... her kommer det :)

Windows NT trusts Windows Server 2003
To create a trust relationship in which a Windows NT-based domain trusts a Windows Server 2003-based domain: 1. On the Windows NT-based primary domain controller (PDC): a.  Click Start, point to Programs, point to Administrative Tools, and then click User Manager for Domains.
b.  On the Policies menu, click Trust Relationships.
c.  Click the Add button that corresponds to the Trusted Domains box. The Add Trusted Domain dialog box appears.
d.  In the Domain box, type the Windows Server 2003-based domain name without the .com portion of the domain name. For example, if the Windows Server 2003-based domain is Example.com, type Example.
e.  In the Password box, type a password for the trust.

Note You must use the same trust password on both the domain controller from the trusted domain and the domain controller from the trusting domain.
f.  Click OK. The following message appears, where Windows Server 2003-based domain name is the name of the Windows Server 2003-based domain and where Windows NT-based domain name is the name of the Windows NT domain:
The trust relationship could not be verified at this time. If you find that it was not established, contact the administrator of the Windows Server 2003-based domain name domain and verify that it includes Windows NT-based domain name on its list of trusting domains.
g.  Click OK. Note that the Windows Server 2003-based domain is listed in the Trusted Domains list.
h.  In the Trust Relationships dialog box, click Close.

2. On the Windows Server 2003-based domain controller: a.  Click Start, point to Administrative Tools, and then double-click Active Directory Domains and Trusts.
b.  In the Active Directory Domains and Trusts snap-in, right-click the domain that you want, and then click Properties.

*****************************************************
Her under punkt c går det galt... Jeg kan ikke klikke next så der
kommer ikke en Trust password boks frem??
******************************************************

c.  Click Next, and then in the Trust password box, type the same trust password that you used on the Windows NT-based domain controller. Type the password again in the Confirm trust password box.

Ved du hvad det kan være at jeg ikke kan følge denne guide, som jo ellers gerne skulle passe?
Avatar billede Slettet bruger
30. januar 2008 - 09:56 #9
Ikke umiddelbart, nej...  Jeg har selv migreret fra et NT4 domæne til 2003 sp2 uden problemet så jeg kender desværre ikke til lige dit tilfælde.
Avatar billede hans_henrik Nybegynder
30. januar 2008 - 10:11 #10
Vær opmærksom på der kan være problemer med specialtegn i password, så holde dig til a-z, A-Z og 0-9
Avatar billede lillbi Nybegynder
17. april 2008 - 08:59 #11
nå men det er vist tid til at lukke denne tråd :)