Avatar billede anrepe Nybegynder
24. januar 2008 - 15:07 Der er 3 kommentarer

Font i flash

Jeg har downloadet en font på www.dafont.com, og vil nu bruge den i mit flash, så jeg kan bruge den font til en kommende hjemmeside.

Jeg kan bare ikke embede fonten, de 2 filer jeg har downloadet aner jeg ikke hvor jeg skal anbringe.

Det skal jo være sådan, at alle andre også kan se den font på min hjemmeside, ellers kan det jo være ligemeget.

Jeg har lagt de 2 filer i C:\WINDOWS\Fonts, og det virker i flash og på en hjemmeside jeg har, men ikke hvis jeg bruger en vennet.

Er der en fornuftig løsning eller...?

På forhånd tak

anrepe
Avatar billede andersbro Nybegynder
24. januar 2008 - 15:11 #1
Det kommer an på, hvordan du laver dine tekstfelter.
Du vil nok skulle gøre følgende:
- Marker dit tekstfelt
- Klikke på embed under properties
- Vælg de bogstaver, du vil have med
Avatar billede anrepe Nybegynder
24. januar 2008 - 15:17 #2
Sejt nok, men kan alle så se den specielle font på min hjemmeside ?? Det er nemlig problemet nu.
Avatar billede maqhem Nybegynder
24. januar 2008 - 15:40 #3
Du skal embedde din font. Gå ind i dit library, højreklik og vælg "New Font...".

Vælg så den font, der skal inkluderes i din flash-fil! I øverste felt kan du give den et navn, og bare vælg standardnavnet. Så er det nemmest at huske. De tre felter, Bold, Italic og Bitmap text, skal du kun markere, hvis din tekst skal være det, for du kan ikke lave en tekst kursiv, hvis Italic ikke har et hak etc.

Og bagefter vælger du bare den font, du har embedded, på din liste over dine fonts. Dér skulle den gerne være markeret med en stjerne (*) efter (eksempelvis Verdana*), og det betyder, den er embedded. Så kan alle se den specielle font.

Ulempen er, at din fil kommer til at fylde lidt mere, men det må man jo tage med, hvis man vil have de seje effekter.