Avatar billede remis Nybegynder
21. januar 2008 - 20:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Adgang til config af Belkin router

Hej Eksperter

Jeg kan ikke få adgang til min router (en Belkin F5D7230-4)

Jeg har prøvet default ip adr og en del andre som er fundet på div. supportsider (eks.: 192.168.x.x) men ingen af dem virker.

Fra cmd->ipconfig/all har jeg prøvet gateway ip og de andre, men ender oftest på ISP login siden.

Jeg har resetet routeren flere gange uden resultat.

Jeg ved ikke om det har noget betydning, men har tilføjet en linie i reg.db. for at kunne komme på nettet -> http://support.microsoft.com/kb/928233/en-us

Jeg er ved at løbe tør for idéer og supportsider så håber I kan hjælpe mig.

OS: MS Vista Home Basic
ISP: Stofanet/Telia Bredbånd

Mvh.
René
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. januar 2008 - 21:52 #1
Hej

Er det en router som er leveret af Stofa? eller en du har opsat privat?
Hvis jeg kender Stofa ret, kunne de godt finde på at låse routeren så kun de kan få adgang.
Avatar billede remis Nybegynder
21. januar 2008 - 21:56 #2
Det er en privat router. Det virkede perfekt på min gamle computer med XP, så tror ikke det er problemet.
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. januar 2008 - 22:00 #3
Ok.

Hvilken ip står der i Default gateway (Kør > cmd > Ipconfig /all)
Start med at logge på stofas net(startsiden hvor du skal logge ind med brugernavn"xxxxxxxs001" og kode)
Tast derefter den ip som Default gateway oplyser dig
Så skulle du komme til login billedet på routeren, og ikke stofas signon page

----

Hvis dette ikke virker, så frakobel alt udstyr, og reset routeren, og forbind den kun med computeren, og ikke stofas internet, følg derefter guiden fra Belkin.
Avatar billede remis Nybegynder
21. januar 2008 - 23:11 #4
Super! Nu virker det. Det var dit sidste forslag som gav pote. Belkin-guiden mener jeg skal forbinde routeren med modemet først.
Hvad skulle man da gøre uden vildledninger...

Tak for hjælpen! Vil du bytte en pose point med et svar?
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. januar 2008 - 08:38 #5
Godt at det hjalp
Avatar billede remis Nybegynder
22. januar 2008 - 21:45 #6
.