Avatar billede thecon Nybegynder
21. januar 2008 - 19:46 Der er 18 kommentarer

Anbefaling af PC

Hej alle eksperter

Jeg står og skal investere i en ny maskine og har brug for lidt lidt ekspert hjælp.
Har allerede kigget på lidt forskelligt, og har fundet følgende 3 maskiner som  jeg umiddelbart kan opfylde nogle af mine krav, men altså lidt usikker om jeg har ret. Forhåbentlig kan i hjælpe mig lidt på vej.:-)

1.  Fujitsu Siemens, Scaleo H
2,13GHz Intel Core 2 Duo E6400,
2048 MB DDR2 (2x1024MB, 667MHz)
640GB SATA II / 7200rpm (2 x 320GB)
nVidia 7650GS 256MB HDTV
TV Pinacle DVB-T analog SW MPEG FM
Super Multi-format SATA DVD-Brænder (Double Layer)
Pris 4000,00

2.  HP Pavilion
AMD Athlon 64 x2 4400+ (2,2 GHz) Dual Core.
2048 MB DDR2 RAM
500 GB SATA-2 Harddisk.
1280 MB ATI Radeon x1650 SE Avivo HyperMemory ( 512 MB dedikeret + 768 MB delt.)
grafik m/TV-Out of DVI.
DVD +/- RW dual layer SATA brænder med Light Scribe.
15-i-1 kortlæser
10/100 LAN
Trådløst netværk 802.11b/g
Pris 3500,00

3.  Dell Inspirion 531
AMD® Live Technology - Athlon™ 64 X2 dual-core-processor 5600+
3072 MB Dual Channel DDR2 SDRAM på 667 MHz [2x1024+2x512]
500 GB Seriel ATA-harddisk (7200 omdr./min.) med 16 MB DataBurst™-cache
128 MB ATI® Radeon™ HD 2400 Pro-grafikkort.
Pris 4500,00

Alle maskinerne bliver leveret med Vista Home Premium.

Mine behov er vist rimeligt standard, skal både kunne bruges til at spille på, og vil gerne kunne få noget tv signal på skærmen også...... Hvad skal jeg vælge, eller skal jeg ud og ofre en formue?

Mvh
TC
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. januar 2008 - 20:06 #1
INTEL for guds skyld.

Intel er mere stabilt, og du får en langt bedre ydelse, og ja det er lidt dyrere.
Men du vil glæde dig over det senere.

Så der er ikke så meget tvivl.
1.
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. januar 2008 - 20:11 #2
Dell har deres Vostro serie, denne kan du få med Intel processorer og ovennævnte spec. for ca. 4000

Jeg ville foretrække Dell af ovennævnte pcproducenter, men ALDRIG AMD
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2008 - 20:45 #3
jeg har anbefalet nr. 1 til en ven, og den kører som drøm, og larmer meget lidt..
endvidere for du størrer hd, tv-out,..og jeg ved det ikke, men mit gæt er grafikkortet også er bedre.
Men jeg har det med Dell, som sleeper har det med amd...køb ikke dell.!
Amd er til spille maskiner har kortere levetid, og Intel er stabilt, med længere levetid,.(borset fra undtagelser selvfølig)
En god ide, er at man søger lidt efter nogle test på maskinerne.
fek. #d-mark test´s.
Men jeg vil sige nr.1
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
21. januar 2008 - 20:49 #4
#d-mark = 3D-mark..sorry.
Avatar billede fedora Nybegynder
22. januar 2008 - 07:44 #5
sleeper <--- Hvorfor siger du aldrig AMD? Det med at intel er mere stabilt end AMD er vidst lidt mere end en skrøne. De sidste mange år har de været lige så stabile som intel's cpu'er. Jeg selv altid kørt med AMD og jeg har aldrig oplevet at den skulle være blevet ustabil.

thecon <--- Om du vælger AMD eller intel er faktisk i mine øjne ligemeget. Men dell'en har den hurtigste cpu i dette tilfælde, så er det det du lægger mest vægt på så skal du vælge denne.

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=922&model2=880&chart=419
Avatar billede thecon Nybegynder
22. januar 2008 - 08:02 #6
Hejsa.....

Tak for svarene indtil nu, dejligt at få lidt hjælp....:-)

Hvis nu jeg smækker mit gamle grafikkort i den nye maskine (Geforce 7800GTS) vil det ændre noget på jeres anbefalinger.

Endnu en gang tak for hjælpen.

TC

PS Har nu også selv mest AMD bruger og har aldrig haft problemer;o)
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. januar 2008 - 12:12 #7
performance mæssigt er AMD skudt helt bagud. Den mindste dual core wolfdale lammetæver den største x2 6400+.. AMD har aldrig været samme "kvali" CPU som Intel. Selv da AMD sad på performance/krone tronen var Intel stadig bedst kvali. Dette ses tydeligst i OC mulighederne på de forskellige CPU. 50% OC på en core2 cpu er ikke unormalt. Du skal være heldig hvis du får 20-25% ud af en AMD..

Dit gamle gfx kort er klart bedre end dem der sidder i de maskiner du selv har fundet, men er det et agp kort kan du ikke smide det i den nye..

jeg ville give lidt xtra og købe denne http://topdata.dk/product.asp?product=4615&sub=260&page=1 med super godt gfx kort mm
Avatar billede fedora Nybegynder
22. januar 2008 - 15:34 #8
drgonzo <--- Det ved jeg godt, men af dem der er listet, der var AMDen hurtigst, jævnfør det link jeg fandt. Men når du siger "kvali", hvad hentyder du så med det? I mine øjne er AMD ligeså meget kvali som intel, men performance mæssig der ved jeg godt intel er en milepæl foran.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
22. januar 2008 - 15:41 #9
mht tv-kort..er det så ikke kun nr.1 som har det..?
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. januar 2008 - 16:10 #10
jeg mener kvali, idet Intel CPU altid har kunne holde til væsentligt mere end AMD CPU, MHT OC, indbygget sikkerhed mod overophedning som AMD var længe om at få indbygget. Har selv haft begge dele og køber aldrig AMD igen. Prøv du at fyre et 50% OC på din AMD CPU og se hvad der sker ;)

Af de 3 listede computere ville jeg stadig vælge core 2 duo´n til hver en tid og så fyre den op på 3ghz, så får den AMD noget så grusomt baghjul
Avatar billede fedora Nybegynder
22. januar 2008 - 16:58 #11
Nu handlede det jo ikke hvorvidt om hvor meget den skulle clockes, men hvilken en han skulle vælge, og jeg tror ikke han har intensioner om at skulle OC'e og derfor vil jeg stadigvæk holde mig til AMD'en. Hvad AMD ikke var gode til dengang er de blevet bedre til nu.
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. januar 2008 - 17:22 #12
de er måske blevet bedre men ikke noget at råbe hurra for. Desværre for konkurrencen er jo god for forbrugerne, lige nu er der bare ikke så meget af den.
Avatar billede thecon Nybegynder
25. januar 2008 - 08:00 #13
Hej Alle.

Jeg siger tak for hjælpen, det har været fint at få lidt meninger med fra jeres side.

Til info, så er mit GFX kort PCI-E.

Mvh
TC
Avatar billede thecon Nybegynder
25. januar 2008 - 08:05 #14
Hmmm....
Hvordan er det lige jeg accepterer et svar og giver point?

TC
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. januar 2008 - 08:39 #15
du beder om svar fra den/dem du synes skal have point. Så kan du markere navnet/navnene i boxen til venstre for indlægs boxen og vælge accepter
Avatar billede thecon Nybegynder
28. januar 2008 - 08:26 #16
Takker mange gange for alle svarene, de har alle hjulpet, men har valgt at give drgonzo point.

Fortsat god arbejdsdag.

TC
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
09. februar 2008 - 17:13 #17
drgonzo smid et svar, så spm´let kan blive lukket
Avatar billede drgonzo Praktikant
09. februar 2008 - 23:00 #18
her :)