Avatar billede hawkeyedk Nybegynder
20. januar 2008 - 21:33 Der er 7 kommentarer

Tips ved køb af ny computer

Hej derude.

Har behov for et par uvildige råd i jagten på en ny computer.

Den gamle maskine skal skiftes ud da der begynder at være problemer ved at køre simple spil som WOW...

Har for ca. ½ år siden købt en Samsung 22 TFT 2232BW og har grumme planer om at bruge den som 2nd TV.

Udover at bruge computeren som TV vil der utvivlsomt indsnige sig et par timers WOW-spil. Har ingen planer om at hoppe ud i krævende spil som CoD4 eller Crisis.

Er blevet anbefalet Hauppauge HVR-900 (evt. 1300) men er kommet i tvivl pga negativ artikel. http://www.barebone-world.dk/page.php?id=61

Af grafikkort er jeg blevet anbefalet lige fra GeForce 8600GT 256 MB til 8800 GTX 512 MB. Det sidste mener jeg - selv med mit begrænsede kendskab - er over kill.

Endelig skal der være et trådløst netværkskort i maskinen - og er fuldstændig blank på om der er så stor forskel på de forskellige udbydere.

Prismæssigt har jeg svævet fra 5.500 kr. til 8.000 kr.

Beklager det lange spørgsmål - og håber ikke jeg har skræmt nogen væk. Et link til en computer vil være nok - og prisværdigt.
Avatar billede exii Nybegynder
20. januar 2008 - 21:48 #1
vælg et GeForce 8800 GT 512 MB
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 22:50 #2
Denne her er et rigtig godt valg - vil også kunne trække cod 4 og crysis, hvis du nu bliver fristet :)
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4478&sub=260&page=1
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
21. januar 2008 - 00:49 #3
Angående dit valg af TV-kort: http://www.eksperten.dk/spm/815643#rid7000080
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. januar 2008 - 18:59 #4
jeg synes ikke rigtig det frem går om du selv vil samle den nye computer, eller du bare søge en færdig samlet en?
Avatar billede hawkeyedk Nybegynder
21. januar 2008 - 19:27 #5
Dooleys: jeg har ingen tanker om selv at samle en ny computer - regner ikke med at udfaldet vil være i den fornuftige ende...

Jeg er hvad Niels Hausgaard kalder "praktisk begavet"... :)

Kan desuden forstå at jeg bør vælge en GeForce 8800 GT.... Nuvel, så har jeg jo også muligheden i at hoppe i Crysis og CoD4 - når jeg bliver træt af WOW.

Jeg har læst utallige artikler og gode indspark her på eksperten, og der er utallige henvisninger til TopData - er det et tilfælde eller er de bare billigere og mere pålidelige??
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. januar 2008 - 19:44 #6
personligt har jeg ingen erfaringer med topdata. men hvis man ikke selv vil samle, så synes jeg at det topdata kan tilbyde er meget pænt.
personligt er jeg til core 2 duo e6850 og 8800gt (G92).. og et enten p35 men helst x38 (bundkort). det kan du jo kigge lidt efter når du kigger på computere. hvis du holder dig til de 3 ting går du ikke helt galt i byen. dog skal du nok regne med at bruge 8000kr så.
Avatar billede hawkeyedk Nybegynder
21. januar 2008 - 19:49 #7
super - jeg holder øjnene åbne for de tre ting du anbefaler. txs m8!!