Avatar billede nak8 Nybegynder
20. januar 2008 - 20:11 Der er 1 kommentar

cpu fan larmer meget

Hej
Min pc Q4 6600 med en kæmpe køler på og en tilsvarende 110 mm blæser som larmer helt vildt !
den køre 2050 rpm og kernerne ligger på 38 - 40 grader
hvorledes får jeg rpm ned så vi kan være i samme rum igen`?
ifølge speedfan
temp1 = 19c
temp2 = 20c
temp3 = 13c
hd0  = 35c
temp1 : 40c
core0 : 39c
core1 : 33c
core2 : 35c
core3 : 34c
der er blå pile hele vejen ned undtaget på temp1:40c der er et grønt flueben ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. januar 2008 - 21:40 #1
speedfan giver ikke altid korrekte temps. Brug coretemp i stedet for. http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Hvilket bundkort har du? Der kan være noget blæser styring der kan aktiveres i BIOS. Der kan være programmer med til bundkortetder kan styre cpu blæser. Ellers må du have en mere støjfri blæser til.