Avatar billede zeroxdk Nybegynder
20. januar 2008 - 16:55 Der er 2 kommentarer

Tjekke om JPG fil virkelig er en JPG fil!

Hej

Hvordan laver jeg en tjek i PHP inden en fil bliver uploadet, for at se om f.eks et JPEG billede faktisk er et JPEG billede, og ikke bare en falsk JPEG fil der f.eks bare omdøbet fra en .rar eller ondsindet kodet til at ligne en .jpg
Avatar billede jakobdo Ekspert
20. januar 2008 - 18:05 #1
Du kan starte med:
Tjek endelse på filen (kan snydes som du er inde på)
Tjek med exif_imagetype() (kan dog også snydes)
Men hvis begge valideres ok, kan du jo ikke rigtigt gøre mere.
Så skal du overveje at tjekke dimensioner på filen og så se om du får både højde og bredde.
Avatar billede coderdk Praktikant
20. januar 2008 - 19:08 #2
getimagesize() virker fint til formålet :)