Avatar billede leviking Nybegynder
20. januar 2008 - 14:59 Der er 12 kommentarer

Firefox CSS problem omkring checkbox

Hej

med følgende stylesheet

input.lastcheck {
    background-color: #3399CC;
    border: 1px solid #000066;
}

Har jeg fået sat en fin blå ramme omkring en checkbox, som jeg ønsker den skal se ud. Men det kan ikke ses i Firefox. Hvad gør jeg?

På forhånd tak for svar
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. januar 2008 - 15:29 #1
Det ser umiddelbart fint ud. HTML? Er du sikker på, at det ikke er noget cache i FX der snyder dig?
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 15:29 #2
<ole>

Ikke noget. Udseendet af form elementer er ikke standardiseret, så det er temmelig forskelligt, hvordan forskellige browsere renderer dem - og hvad der kan styles på

/mvh
</bole>
Avatar billede jensgram Nybegynder
20. januar 2008 - 15:32 #3
Nåh - ja, der misforstod jeg måske problemet...
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 15:32 #4
jensgram >> Jeg får tre meget forskellige resultater i IE, FF og Opera  :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 15:33 #5
Ups ... og der krydsede vi så indlæg  ;D
Avatar billede leviking Nybegynder
20. januar 2008 - 16:28 #6
Jeg får slet ingenting omkring checkboxen i FireFox. Det behøver ikke at være det helt samme som i IE, men jeg har behov for at markere checkboxen på en eller anden måde, der adskiller den fra andre checkboxe.
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 16:52 #7
Du kan lægge den i et span, som du sætter border på
Avatar billede leviking Nybegynder
20. januar 2008 - 21:21 #8
Jeg kan godt HTML'e mig ud af visningen af felterne, men så er det ikke CSS længere, hvilket er den løsning, jeg er ude efter. SA skal jeg manuelt HTMLdesigne omkring mine checkboxe adskillige gange på den samme side. Ikke så kønt :-)
Avatar billede leviking Nybegynder
20. januar 2008 - 21:28 #9
Men det er måske den eneste løsning.

http://www.456bereastreet.com/lab/form_controls/checkboxes/ viser hvertfald at der ikke er mange muligheder for at style checkboxe i FF.
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 22:26 #10
Hvad mener du med: "Jeg kan godt HTML'e mig ud af visningen af felterne, men så er det ikke CSS længere"?
Avatar billede olebole Juniormester
20. januar 2008 - 22:41 #11
Hov ... du kan bruge en af FF's mange proprietære CSS-properties.
    <input style="border:2px solid #f00;-moz-outline:2px #f00 solid" type="checkbox">
Avatar billede leviking Nybegynder
10. marts 2008 - 12:55 #12
At HTML'e sig ud af problemet er f.eks. at skrive følgende omkring kontrollen, så jeg ikke længere har ren CSS men laver en baggrund med en lille tabel, der har sin egen style baggrundsfarve som ikke er på selve formkontrollen men på tabellen. Det virker, men det er tungt, når jeg har mange af disse på en side.

<table border="0" cellpadding="1" cellspacing="0" class="lastcheck_table"><tr><td>
  <input name="1_vur2" type="radio" id="1_vur2" />
</td></tr></table>

Så styler jeg min #lastcheck_table og har fuld browserkontrol (det ser ens ud alle steder). It works but not pretty.