Avatar billede creed Nybegynder
20. januar 2008 - 12:21 Der er 8 kommentarer

Nye ram i Medion MD8822

Jeg har en helt standard Medion MD8822 som der så skal flere ram i.
Spørgsmålet er om jeg vil få noget ud af og tage nogen der er hurtigere (fx PC 5300) end dem der sidder i (PC 4200)
(http://www.medion.de/md8822/dk/flash.html)
Regner med og smide 2x1GB blokke i...
Avatar billede dinirex Nybegynder
20. januar 2008 - 13:02 #1
Du vil få optimal ydelse hvis du køber ram der er lige så hurtige som din cpu, men du skal først tjekke hvad dit bundkort understøtter og ud fra det link du har indsat, står der intet om bundkortet, så skriv lige hvilket bundkort du har...

Eftersom du har en Core™ 2 Duo-processor E6400, gætter jeg på at bundkortet understøtter ram med en fbs på min. 800, men for at være på den sikre side, så skriv lige hvilket bundkort du har
Avatar billede creed Nybegynder
20. januar 2008 - 13:18 #2
Everest og cpu-z kan ikke finde hvilket bundkort det er...
Så jeg er lidt på herrens mark...
Avatar billede dinirex Nybegynder
20. januar 2008 - 15:12 #3
Start;Kør

skriv: dxdiag

kig så på system model, og skriv det herinde
Avatar billede creed Nybegynder
20. januar 2008 - 16:29 #4
Smart...
System model: MS-7318
Avatar billede dinirex Nybegynder
20. januar 2008 - 17:13 #5
hmm... Det bundkort er et af Aldi's egne... De får det fremstillet hos MSI, men de tager æren for det...

M3 78T6553CZ3-CD5 Type : DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz)

kan det passe at dette er de ram du kører med? Fordi synes de har en ret lav fsb?!

Bundkortet understøtter max 2 gb ram, men hvilke ram, er sq ikke nem at blive klog på, jeg vil foreslå du prøver at skrive til Medion support, og spørg dem, for at få de nøjagtig specifikationer...
Avatar billede creed Nybegynder
20. januar 2008 - 17:38 #6
Ja det er nemlig lidt sært...
og ja det er også de ram jeg er kommet frem til jeg kører med...
Prøver og kontakte Medion...
skriver du lige et svar?
Avatar billede dinirex Nybegynder
20. januar 2008 - 20:49 #7
Held og lykke med rammene :D
Avatar billede darkforce Nybegynder
30. maj 2009 - 09:18 #8
jeg har selv det kort ... den kan køre med DDR2-SDRAM PC2-4300 og PC6400 som jeg selv har i, og bundkort skulle kun understøtte op til 2 GB ram