Avatar billede bajads Nybegynder
20. januar 2008 - 12:20 Der er 12 kommentarer

Can not create Directshow Player

Når jeg forsøger at se nettv (feks. dr.dk) popper følgende fejlmeddelse op NPDSPLAY - Can not create DirectshowPlayer - OK.

Hvordan kan jeg "create" det igen så det virker, det har stået på i snart 2 uger ?

Derudover kan jeg heller ikke åbne min Windows player ver. 10.0?
Avatar billede gurly Praktikant
20. januar 2008 - 13:23 #1
DR nettv bruger windows media player som "plugin"  på deres side,
så det er helt sikkert win media player der er dit problem.

er version 10 den du oprindeligt havde på din pc, hvis du oprindeligt havde en tidligere version kan du vende tilbage til den fra "tilføj fjern programmer"

ellers kan du prøve at updatere til version 11, det vil næsten helt sikkert reperere din media player så den virker igen

win media player 10 >
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=b446ae53-3759-40cf-80d5-cde4bbe07999&DisplayLang=da

win media player 11 >
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d224714-e238-4e45-8668-5166114010ca&DisplayLang=da

begge versioner er til windows XP, hvis du har noget andet end det, så led her >
http://www.microsoft.com/downloads/Browse.aspx?displaylang=da&categoryid=4
Avatar billede gurly Praktikant
20. januar 2008 - 13:25 #2
PS, du kan i øvrigt se masser af net tv her http://www.aelling.lir.dk/public
også DR, men det kræver at du får din windows media player til at virke
Avatar billede bajads Nybegynder
24. januar 2008 - 13:19 #3
Det reparere ikke win media player - jeg har forsøgt at installere både 10 og 11 igen og igen.....uden held. Når jeg starter win media 11 - skriver den  "Internal error occured"
- jeg har forsøgt at vende tilbage til tidligere det nytter heller ikke - findes der et lille program der kan rense ud så jeg kan installere igen ?
Avatar billede gurly Praktikant
24. januar 2008 - 22:33 #4
Ikke det jeg ved af desværre

der står lidt her om en der havde nøjagtig samme problem
http://coding.lottor.net/index.php?topic=45.0;topicseen
og samme problem er omtalt her
http://microsoft.todaynominated.com/2007/12/31/wmp-errornpdsplay-error-can-not-create-directshow-player-2/

begge sider omtaler jo noget med at slette alle DLL filer fra media player
har du prøvet at afinstalere så meget du kunne ?

på den her side >
http://www.fots.nl/files/npdsplay.dll.htm
kan man se at filen npdsplay.dll (som jo er den du oprindelig havde problemer med)
sådan set er det "plugin" som bruges for at køre wmp i browseren "Opera7"
er det en browser som du plejer at bruge ?
Avatar billede bajads Nybegynder
26. januar 2008 - 13:11 #5
Nej har aldrig bruge Opera bruger kun Mozilla Firefox.
Avatar billede gurly Praktikant
26. januar 2008 - 13:50 #6
WMP køre uden tvivl bedst i Internet explorer
aelling siden virker godt nok også i firefox, men bedre i explorer.

Du kan prøve følgende, afinstaler / nedgrader så meget af mediaplayer som du nu kan fra tilføj/fjern programmer
derefter går du ind i mappen  C: programmer / windows media player
og så sletter du alt indhold i mappen.
genstart så din pc.
Derefter instalere du en ny media player.

hvis heller ikke det hjælper, så tror jeg at du er ude i noget med en ominstalation af windows
Avatar billede bajads Nybegynder
26. januar 2008 - 13:51 #7
Jeg syntes jeg har prøvet at afinstallere både 10 og 11, slette alle .dll filer osv. intet fungere, jeg har ingen folder der hedder noget med opera så det er ikke der de skal findes. - Ligeså snart jeg sletter en .dll fil i folderen med Win media player bliver de oprettet igen....!? - meget mærkeligt.
Avatar billede gurly Praktikant
26. januar 2008 - 14:01 #8
ja det lyder godt nok underligt, det er også for dumt at man ikke kan afinstalere den fuldstendigt så man kan starte forfra.

har kigget i tilføj/fjern programmer, og klikket på tilføj fjern windows komponenter
men klikke man så på media player, at det eneste man kan fjerne er genvejene til den
ikke selve playeren.

der har været en del polomik omkring om det var tilladt for microsoft at lave det sådan at den ikke kan fjernes, men det blev der vist ikke meget ud af
det er jo stadig sådan i nyeste wista desværre

jeg har nok ikke andre gode ide´er, ud over ominstalation af windows

får du ingen anden hjælp her, så smid et svar selv, og accepter dit ejet svar, så får du dine point retur, og spørgsmålet bliver afsluttet  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. januar 2008 - 14:08 #9
microsoft sige sådan her >

Metode 3: Geninstallere Windows Media Player
Fjern Windows Media Player, genstart computeren, og geninstaller derefter Windows Media Player. Det kan du gøre ved at benytte følgende fremgangsmåde: 1. Klik på Klassisk visning i Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Programmer og funktioner.
2. Klik på Slå Windows-funktioner til eller fra, og fjern derefter markeringen i feltet Windows Media Player.
3. Følg vejledningen på skærmen for at fjerne programmet.
4. Når Windows Media Player er fjernet, skal du genstarte computeren.
5. Hent den nyeste version af Windows Media Player på følgende Microsoft-websted:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp?displang=da&qstechnology= (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp?displang=da&qstechnology=)
6. Klik på Hent nu for at få den nyeste version af Windows Media Player, og klik derefter på Gem for at gemme installationsfilen. Gem filen et sted, hvor du kan finde den.
7. Find installationsfilen, dobbeltklik på den for at starte installationsprocessen, og følg derefter vejledningen for at fuldføre installationen.
Avatar billede gurly Praktikant
26. januar 2008 - 14:20 #10
PS
ved at det er muligt og boote pc´en op fra en boot diskette, og så manuelt gå ind og slette filer i mediaplayer, og fordi windows ikke er startet så kan den ikke forhindre det, men det ligger uden for min viden hvordan man gør c",)

så kan du køre en "windows repair"
ved ikke så meget om det, har godt nok prøvet det engang med windows 98 og windows ME
og der gjorde jeg det at jeg startede windows op, og lagde windows cd´en i drevet, og gik ind på cd´en og fandt filen install.exe og så klikkede på den.
så blev windows ligesom overinstaleret, jeg beholdt alle programme og filer osv, men alle windows filer bliver genoprettet.

det kan kun lade sig gøre hvis du har en "rigtig windows cd"  ikke fra sådan en express recovery cd, den sletter altid alt.

og om det virker lige sådan med windows xp og vista, det ved jeg ikke.
men det er jo noget du kan prøve at finde frem til, eller sætte op som nyt spørsmål
Avatar billede gurly Praktikant
26. januar 2008 - 14:25 #11
får du ingen anden hjælp her, så smid et svar selv, og accepter dit ejet svar, så får du dine point retur, og spørgsmålet bliver afsluttet  c",)
Avatar billede gurly Praktikant
01. februar 2008 - 01:55 #12
"Can not create DirectShow Player" error: I have never experienced this error, so I an not clear on why it occurs. It was recently reported that it could be a symptom of this problem: http://support.microsoft.com/?kbid=831430 So try the solutions there first.
Failing that, try reinstalling WMP and installing the latest version of DirectX. Windows XP users with WMP 9 can try upgrading to WMP 10, and WMP 10 users can also try rolling back to WMP 9. It has been reported that booting Windows in Safe Mode, deleting WMP, then reinstalling WMP will solve it. I have not tested this method (having never had the error), so I do not know if it will work and I do not know what possible side-effects manually deleting WMP in this manner could cause. In any case, try the other possible solutions first.