Avatar billede morfarfar Nybegynder
20. januar 2008 - 09:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg antallet af givne betingelser ført over i et ark

Tallene 1 - 16 repræsenterer hver for sig en given betingelse
I arkr to har jeg 3 navnelister på et skema, hver liste repræsenterer en etage.
Den 1. liste brugerkolonnerne B2-B14 Den næste I2-I28 Den sidste O2-O43
For den første navneliste bruger jeg C2-C14 til at angive hvilken af betingelserne fra 1-16 pågældende prs. repræsenterer.
Tilsvarende fremgangsmåde i de to andre navnelister på arket.
Det kan så være tilfældet, at en prs. opfylder betingelse 5, det samme gør sig gældende for person B10, samt person I14 og Person O10.
D.v.s i alt 4 prs. med betingelse 5, fordelst på 2 prs. i stuen, 1 prs. på 1. og 1 prs. på 2.etage
Det samme billede gør sig gældende for de øvrige 15 betingelser.
Resultate vil jeg gerne have vist i et skema på ark 1 som indeholder kolonnerne: C3-C18 og D3-D18 og E3-E18, repræsenterende de tre etager
Hvordan får jeg vist hvor mange der findes af hver slags på hver etage.
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2008 - 10:31 #1
R3=TÆL.HVIS(Ark2!$C$2:$C$14;RÆKKE(1:1))
S3=TÆL.HVIS(Ark2!$J$2:$J$28;RÆKKE(1:1))
T3=TÆL.HVIS(Ark2!$P$2:$P$43;RÆKKE(1:1))
indsæt og kopier ned
Avatar billede morfarfar Nybegynder
20. januar 2008 - 16:25 #2
Hej Excelent, tak for sidst
Jeg får kun returneret værdien 0
fra alle tre etager, jeg kan heller ikke se hvorledes denne formel skal finde antal gange  af forekomsten af hvert af tallene 1-16  på hver etage
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2008 - 16:39 #3
selv tak :-)

ok jeg checker lige om jeg har misforstået noget..
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2008 - 16:45 #4
Hvad hedder arket med 3 navnelister ?
Avatar billede morfarfar Nybegynder
20. januar 2008 - 19:59 #5
Hm! noget af det jeg arbejder med er omgivet af tavshedspligt, men vi kan jo kalde det: ansatte

undskyld den sene tilbagevenden, men jeg er lige vendt hjem fra arbejde
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2008 - 20:08 #6
nå ok men hvis det ikke hedder Ark2, så udskift med det rigtige i alle 3 formler

Når du indsætter formlerne i R3,S3 og T3 så tæller den betingelse 1
det er RÆKKE(1:1) som bevirker dette
Når du kopierer ned, så skifter RÆKKE(1:1) til RÆKKE(2:2) osv. til og med 16
På denne måde tælles alle 16 betingelser
Men hvis du får 0, så er det fordi formlen ikke tæller i det rigtige område
Stå der ikke tal (1-16) i området C2:C14 ?
Avatar billede morfarfar Nybegynder
20. januar 2008 - 21:32 #7
Du har nemt ved det, fejlen var hos mig, jeg bøjer mig i støvet :-)
Send mig et svar, du har fortjent hvert et point.
Hilsen
morfarfar
Avatar billede excelent Ekspert
21. januar 2008 - 17:36 #8
ok velbekom