Avatar billede gosu_power Nybegynder
19. januar 2008 - 20:50 Der er 20 kommentarer

Grafikkort og PSU

Ja mit spørgsmål er simpelt, hvad sker der hvis du sætter et grafikkort i din computer, som din PSU ikke kan trække??
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 21:11 #1
Så yder din pc ikke den fulde ydelse... Det kan også beskadige din pc på længere sigt
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2008 - 23:00 #2
1. Så får du ingen billede på skærmen
2. Spil vil gå ned på vilkårlige tidspunkter
3. Windows vil være ustabil
4. Din psu kan risikere at brænde at og tage bundkort med i købet.

Og mange andre ting...
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 23:13 #3
Med andre ord, Køb en ny PSU hvis du køber nyt grafikkort :)
Avatar billede mattfan Nybegynder
20. januar 2008 - 00:01 #4
4'eren der som john skriver, den har jeg oplevet. Det stinker noget så fælt :P Kan ikke anbefales. ('Utroligt' nok var det en samlet pc jeg havde købt i Bilka)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 01:03 #5
moolmax: Hvor stor er gosu_powers PSU?
Avatar billede gosu_power Nybegynder
20. januar 2008 - 14:17 #6
Min PSU er på 230 w
Avatar billede mattfan Nybegynder
20. januar 2008 - 14:21 #7
Håber det er ok jeg lige stiller et hurtigt spørgsmål herinde:
Hvor stor en PSU foreslår i til en SLI pc med quad core? Kigger på nogle fra Corsair, men er i tvivl om 650 eller 750W
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 14:30 #8
gosu_power: Spørgsmålet var rettet til moolmax, da han anbefaler køb af ny PSU, uanset hvad du har.
230W lyder ikke af meget. Hvilket bundkort har du, og hvilket grafikkort ønsker du?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
20. januar 2008 - 14:31 #9
mattfan: Der vil næsten altid være en anbefaling i manualen til bundkortet. Læg dertil ekstra hvis du har mange enheder såsom HDD's m.m. Og ellers opret dit eget spørgsmål for at få bedre svar.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 14:54 #10
Hvis du vil skrive de dele som du sidder med i din pc skal jeg finde en god en til dig
En der også giver plads til opgraderinger i fremtiden
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2008 - 15:09 #11
http://www.eksperten.dk/spm/811870
Det er spild af tid han tror ikke på jer.
Avatar billede gosu_power Nybegynder
20. januar 2008 - 17:33 #12
Silbidor, jeg tror skam på jer alle. Jeg har bare absolut ingen viden om computere og er så pisse nervøs for at købe et nyt grafikkort fordi jeg ved ikke hvad der kan ske med min computer :S
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 19:35 #13
Det har du så fået svar på nu :P
Hvad for nogle dele sidder du med i din pc? Så kan jeg finde en der passer til dig (Nævn Bundkort, Kommende grafikkort, processor, ram)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2008 - 20:18 #14
silbidor - hvis man ikke spørger lærer man ikke noget :)
Avatar billede gosu_power Nybegynder
20. januar 2008 - 21:29 #15
her er min computer system: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3500+, 2.19 GHz, 2.00 GB ram.

Mit Graffikkort: GeForce 7300 LE, PCI Express, 64-bit, 5.2GB/s, 1.8 Billion pixels/sec, Vertices/Second (Millions) 338, 400MHz.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2008 - 21:45 #16
GeForce 7300 LE, PCI Express, 64-bit, 5.2GB/s, 1.8 Billion pixels/sec, Vertices/Second (Millions) 338, 400MHz.
er det det som du vælger eller det som du har?
hvis det er det du vælger ville jeg vælge 450-500 watt corsair, så kan du også købe bedre ting senere hen!
Avatar billede gosu_power Nybegynder
20. januar 2008 - 23:57 #17
det er det jeg har
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2008 - 06:44 #18
qosu power du skriver 20-01-2008 17:33:57 at du har absolut ingen forstand på computere, så vil jeg anbefale inden du skiller noget ad, få fat i en der ved lidt og som kan hjælpe dig, du kan risikere at du brænder noget af.
Avatar billede Slettet bruger
21. januar 2008 - 13:45 #19
Nok en meget god idé. Hvis du først begynder at tage ledninger af så aner du ikke hvor de passer igen..
men som sagt - 450-500 watt fra corsair
Avatar billede Jensen DK Novice
21. januar 2008 - 14:32 #20
Ja fint, er den for stor nu kan det være på længere sigt at der kommrt andre opdateringer til der kræver mere strøm, og så er den jo klar.