Avatar billede jrr Nybegynder
19. januar 2008 - 20:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

analog kanaler på vista

Jeg har bygget en htpc til en kamerat, men jeg har et problem.
Han har stofa tv, det burde ikke være noget problem da de sender deres signal ud analogt.
mit problem er at vista kun vil finde de digitale kanaler (dr, dr2, tv2, tegnsprog, men den vil ikke finde de analoge, jeg får slet ikke muligheden for at vælge om der skal søges efter analog eller digital.
det er en hybrid tuner der er sat i den.
er der nogen der ved hvordan man får vista til og skifte over til analog ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. januar 2008 - 01:42 #1
de gange jeg har rodet med modtagere skal man inden man scanner fortælle om det er analog eller digital tuner man vil benytte, og så kan de kun håndtere en af tingene ad gangen selvom det er hybrid. Men jeg ved ikke om alle tunere har det sådan.
hvilken tuner er det?
Avatar billede jrr Nybegynder
20. januar 2008 - 20:07 #2
tuneren er en
KWorld 323U - DVB-T -Analog Tuner - USB
Jeg har selv en xp 2005 mce og den spørger inden kanal søgning om der er dvb-t eller terstriel (analog) men det gør vista ikke, i hvert faldt ikke i dette tilfælde.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. januar 2008 - 00:30 #3
på deres hjemmeside står "Supports worldwide Analog TV from cable/air TV and free-to-air digital terrestrial TV reception on your PC or laptop" så derfor tænker jeg også at der må være en vej frem.
På deres hjemmeside er der ingen yderligere hjælp at hente synes jeg, så jeg må melde pas desværre. Jeg ville antage at det virkede uden videre når de skriver at det er en feature, og ikke forklarer yderligere
Avatar billede jrr Nybegynder
22. januar 2008 - 17:05 #4
ok
takker for forsøget
Avatar billede jrr Nybegynder
22. juni 2008 - 19:50 #5
har skiftet til xp-mce, den har også et par bedre features.