Avatar billede dunkz Nybegynder
19. januar 2008 - 19:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dropdown funktion med kalender?

Hey alle..
Kan det lade sig gøre og lave en dropdownmenu hvor man kan vælge de forskellige måneder og så automatisk så sørger den for, at der er de rigtige antal dage pr. måned?

Altså, hvis jeg skal have lavet så i A1 der kan jeg vælge mellem hver måned og når jeg så vælger en, så skal den til sørge for at der er de rigtig antal dage videre ned (Dvs, A2, A3 osv)??
Avatar billede excelent Ekspert
19. januar 2008 - 20:49 #1
Ja, men du er nødt til at have år med for at få korrekt resultat

Under kilde taster du :
jan-7;feb-7;mar-7;apr-7  osv.  7 er 2007, ret evt.
i celle A2 indsæt denne : =HVIS(MÅNED($A$1)=MÅNED($A$1);$A$1;"")
i celle A3 indsæt denne : =HVIS(MÅNED($A$1+RÆKKE(1:1))=MÅNED($A$1);$A$1+RÆKKE(1:1);"")
Marker celle A3 og træk ned i fyldhåndtag til celle A32
Avatar billede dunkz Nybegynder
19. januar 2008 - 21:59 #2
Hey.. Så har jeg prøvet det som du forslog. Det blev noget af det rigtige, men nu skriver den ikke fra. 1 osv men fra 39448 og opefter :S

Forresten, mit Excel er Engelsk. Så den fatter ikke de danske udtryk..
Avatar billede excelent Ekspert
19. januar 2008 - 22:02 #3
formater kolonne A i det datoformat som passer bedst

har du oversat mine formler ?
Avatar billede dunkz Nybegynder
20. januar 2008 - 00:50 #4
Yes, så har jeg sgu klaret den.. Smid et svar og point til dig :-)
Avatar billede excelent Ekspert
20. januar 2008 - 10:34 #5
ok