Avatar billede paak Nybegynder
19. januar 2008 - 13:46 Der er 7 kommentarer

Vurdering af logo

Hej.
Jeg har lavet dette billede til en dance-produktionsgruppe.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad lige præcis dín mening er om det, og om du har nogen eventuelle forslag til nye ting, detaljer eller mangler.

http://img530.imageshack.us/img530/9851/dancestylersphotoka1.jpg

Mvh.
Patrick
Avatar billede gjedsted Nybegynder
19. januar 2008 - 17:15 #1
Rigtig godt billede.. Er uddannet indenfor grafikerverdenen og synes at farvene og skriften ser "billig" ud, hvis du forstår? Altså amatøragtigt.. Ellers fedt design.
Avatar billede paak Nybegynder
19. januar 2008 - 18:17 #2
Mange tak for din kommentar, men jeg forstår ikke hvad du mener med billigt, eller amatøragtigt
Avatar billede gjedsted Nybegynder
20. januar 2008 - 00:37 #3
Den blå farve måtte (efter min mening) godt være mere "grov" eller være i måske røde nuancer, så det bliver lidt mere provokerende og farvestrålende, hvilket jo ofte forbindes med dance-musik. Er det den stille genre af dance, så tror jeg du har ramt meget godt, da farverne er ret rolige.

Mht "billig", mener jeg, at fonten ikke ligner noget til en dance-udgivelse og ikke ser for proffessionel ud... Men keep up the good work. :)

Mvh
Avatar billede flashnoob Nybegynder
20. januar 2008 - 12:38 #4
Hej paak.
Hvis det er et logo der skal bruges til tryk, er det alt for detaljeret. Et logo skulle gerne kunne bruges helt ned i en størrelse omkring 1x1 cm (nogle gange mindre), hvis dit logo bliver kørt ned i størrelse, vil effekterne, som f.eks. de skrå streger, fnidre sammen og den svage skygge på bogstaverne vil ikke kunne ses. Yderligere tror jeg ikke man vil kunne læse teksten..
Ellers er det et meget fedt stykke grafik, men ikke et logo. :)
Avatar billede gjedsted Nybegynder
20. januar 2008 - 13:51 #5
Eller menes der logo, paak? Havde opfattet det sådan, at det var et cover? Ellers er jeg helt enig med flash.
Avatar billede hdefte Nybegynder
19. august 2008 - 00:15 #6
Vil sige det kommer an på hvilken sammenhæng logoet skal bruges.
Det er svært at bruge i flere forskellige sammenhænge end med lige den baggrund og de pågældende farver. Derudover vil det også komme til at se mærkeligt ud, tror jeg dog uden at have prøvet, hvis det bliver mindre.

Jeg synes ideen er rigtig god, men mangler et par justeringer, for at gøre det mere fleksibelt. Jeg ved jo ikke hvad produktionsgruppen skal bruge det til.

Men jeg vil give #1 ret i der skal ændres noget med skriften, synes dog det er svært at præcisere hvad det er. Hvis jeg var dig ville jeg prøve forskellige skriftyper samtidig med du også laver logoet i flere forskellige størrelser for at se hvordan det virker der.
Avatar billede olebole Juniormester
19. august 2008 - 00:29 #7
<ole>

flashnoob har fat noget ekstremt vigtigt: Et logo skal kunne fungere i alle størrelser!

Det er som oftest en fejl at have en bestemt anvendelse i hovedet, da man ikke kan vide, hvordan tingene udvikler sig - og dermed i hvilke situationer og størrelser logoet skal bruges om et halvt år.

Derfor laves logoer heller ikke i billedbehandlings programmer som f.eks. Photoshop, men i vektor programmer som f.eks. Illustrator ... så bliver de skalerbare  ;o)

/mvh
</bole>