Avatar billede eastdk Novice
19. januar 2008 - 02:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tømme harddisk

Hej.
Jeg er ejer af en tidligere brugbar bærbar Asus. Efter et glas rødvin i tastaturet er den forståeligt nok gået død.
Nu vil jeg gerne overføre nogle data fra harddisken ( som jeg tror ikke har lidt skade ) til min stationære computer.
Jeg kan se at datakablet og stømkablet ikke er samme norm som på min stationære.
Hvad gør jeg billigst og nemmest ?

En anden bærbar jeg har er begyndt efter 2 år at starte op med forkert indstilling af grafikken. Den starter med en meget lav opløsning og store typer som jeg så hver gang skal ind og justere manuelt.
Løsning på dette ?

Hilsen Jens J.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
19. januar 2008 - 04:31 #1
1. tager hardisken ud af computeren og sætter den ind i en ekstern harddisk boks. Den kan købes i de fleste computerbutikker.

2. prøv at geninstaller grafikdriveren
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
19. januar 2008 - 04:35 #2
harddisk boksen kunne være sådan en http://sandberg.dk/product.aspx?id=133-23
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 04:47 #3
og hvis en adapter er nok kunne det være ;) http://sandberg.dk/product.aspx?id=133-43
Avatar billede peet-49 Novice
19. januar 2008 - 08:46 #4
Det er nok fordi den ene disk er Pata og den anden Sata. En Pata disk kører med et bredt idekabel, hvorimod Sata kører med et meget smalt kabel
Avatar billede eastdk Novice
21. januar 2008 - 03:07 #5
>roadrunner
Hvis du lige ligger et svar så bliver det vist dig. Grafikdriverern har jeg prøvet - det var ikke nok desværre.
Avatar billede roadrunner38 Nybegynder
21. januar 2008 - 18:33 #6
Her er et svar, men måske er det lidt meget når jeg kun fik dig gennem halvdelen af dine problemer. Måske skulle PWCCA også lige komme med et svar, det er jo også en fin løsning.