Avatar billede wenneberg Nybegynder
19. januar 2008 - 00:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ekstern harddisk stopper windows

Jeg har netop erhvervet mig en WD MY Book Studio edition, som jeg har sluttet til min pc med firewire 400.

Men når jeg genstarter så stopper pc'en ved windows logo'et (XP) og står så bare der og "loader". hvis jeg venter med at tænde for disken til jeg kommer ind i xp virker den fint.

Det mærkelige er, at jeg har lige haft tilsluttet en lacie firewire harddisk samme sted uden problemer, så jeg fatter ikke helt hvad problemet er.

Nogen der kan hjælpe for det er pænt irriterende, jeg overvejer om jeg skal installere windows om, men kan ikke tro det er en software fejl/problem.

Please hjælp! Tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 02:29 #1
Kan du ikke sætte den til USB2? Det er vist næsten læige så hurtigt?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 02:31 #2
The release of USB 2.0 -- featuring transfer speeds up to 480 Mbps and up to 5 meters between devices -- closed the gap between these competing standards. But in 2002, FireWire 800 (1394b) started showing up in consumer devices, and USB 2.0 was left in the dust. FireWire 800 is capable of:
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 02:33 #3
Avatar billede wenneberg Nybegynder
19. januar 2008 - 03:01 #4
tak for hjælpen, bare lidt mærkeligt for min musik som jeg har på drevet, hakker en gang imellem over USB, men ingenting over firewire, jeg kan godt se på linke jasveq at usb er lidt hurtigere umiddelbart, men det kan vel også varierer fra drev(mærke/model) til drev  efter hvad jeg har læst ihvertfald.

Nogen forklaring på det fænomen?
Avatar billede wenneberg Nybegynder
19. januar 2008 - 03:08 #5
ok totalt newbie spørgsmål også - hvordan ved jeg at jeg har usb 2.0? det kan jo være jeg har 1.0? måske er det derfor det hakker på usb?! men hvor kan jeg se det?
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2008 - 09:01 #6
"men hvor kan jeg se det?" Download og kør SIW http://www.gtopala.com/ - ports - kig under "Description"
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 12:29 #7
Eller med Everest free, der ser man det under controller:
http://www.majorgeeks.com/download.php?det=4181
Jeg går ud fra, at du har SP2, som er nødvendig for at køre USB2, med mindre man
har en USB2 driver installeret.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 12:30 #8
Eller rettere PC/opsumering/controller
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 02:55 #9
Hvordan gik det?
Avatar billede wenneberg Nybegynder
23. januar 2008 - 10:38 #10
jeg har måttet geninstallere windows, og tage firewire fra, og bruge den via usb. det kører fint. men tak for hjælpen, jeg vil gerne give point hvis du vil svare :)
Avatar billede off-line Nybegynder
23. januar 2008 - 13:11 #11
Takker!