Avatar billede uranus Nybegynder
18. januar 2008 - 15:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formatering / Installation

Jeg skal sælge en ældre PC og vil derfor formatere og geninstallere Xp på den. Problemet er at jeg ikke kan boote fra XP-CDen selv om jeg har stillet CD-rom til at være 1st Boot Device !!! Jeg bliver godt nok bedt om at trykke en tast for at starte op fra CDen, men Xp starter bare som vanligt. Jeg har så lavet 6 boot disketter og prøvet med dem. Det går godt nok med den første, men når jeg bliver bedt om at sætte den anden i og trykke på Enter for at fortsætte, så sker der intet !!! Der sker heller ikke noget når jeg taster F3 for exit - Der er ingen reaktion uanset hvilken tast jeg trykker på. Jeg må så reboote PCen og så den starer normalt !!! Hvordan kommer jeg videre i installatioenen ???
Avatar billede lassebm Nybegynder
18. januar 2008 - 15:29 #1
Er det et usb tastatur der er tilsluttet??
I så fald skal du i bios enable at der skal være understøttelse fra bios.

En anden løsning er at tilslutte et tastatur med PS/2 istedet!
Avatar billede uranus Nybegynder
18. januar 2008 - 15:37 #2
Ja måske har du ret for jeg benytter et trådløst USB tastatur, men det kan vist også køre PS/2 !!!
Avatar billede uranus Nybegynder
18. januar 2008 - 17:54 #3
Zyhon - Jeg takker mange gange !!! Jeg fandt et sted i bios hvor der stod USB (disable) og så "enablede" jeg og det virkede. Hvor enkelt kan det være !!! Nu booter den fra CDen uden problemer og jeg sidder med en frisk installation. Jeg har ikke helt styr på hvordan du får dine velfortjente point ???
Avatar billede lassebm Nybegynder
19. januar 2008 - 09:46 #4
du acceptere bare mit svar, du skulle gerne have den mulighed.

Og selv tak.
Avatar billede uranus Nybegynder
20. januar 2008 - 09:00 #5
Så tror jeg det lykkes :o))