Avatar billede jeh Nybegynder
14. juni 2001 - 14:46 Der er 12 kommentarer

Ingen mulighed for import af .txt-filer

Hej

Jeg har et problem med at kunne importere .txt-filer i Access 97.

Jeg har under installationen af Office-pakken markeret alle indstillinger i Data-adgang samt stort set alle andre steder. Jeg kan også se at fil-formaterne txt og Html er installeret.

Alligevel får jeg ikke mulighed for at importere andre filer end MS Access samt ODBC.

Jeg har forsøgt på 2 NT 4.0 med SRV 5, som i øvrigt ser ud til at være sat rigtigt op.

Er der nogen med et rigtigt godt svar ???

Hilsen
Janne
Avatar billede kbdesign Nybegynder
14. juni 2001 - 15:09 #1
Jeg er desværre bange for at du er nød til at indtaste dataene manuelt... Den funktion Access har med at eksportere til txt-fil, den mener jeg kun er til for at man kan se og bruge dataene selv. Ikke for at kunne sætte dem ind igen...
Avatar billede jeh Nybegynder
14. juni 2001 - 15:22 #2
Hej BKdesign

Jeg har 2 andre computere, som er magen til, som fint kan importere txt-filer. Jeg skal heller ikke eksportere filerne, men importere dem ind i Access (kommasepareret fil)

/Janne
Avatar billede kbdesign Nybegynder
14. juni 2001 - 15:26 #3
Ok... Men de kan jo ikke være 100% magen til, hvis du ikke kan importere på den ene. Det kunne jo være fordi det er Access 97, for jeg har lige kigget på access 2000 og den kan det... Jeg kan ikke lige umiddelbart se hvad det ellers skulle være...
Avatar billede terry Ekspert
14. juni 2001 - 20:38 #4
take a look at the TransferText method of doCmd, this can be used for importing text files...

why thsi PC cant but the others can could be a number of things but I think I would install from the bottom up again...
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2001 - 12:04 #5
if you send me the database and a text file I will take a look at it for you! If I can I will also make a form for importing your text file...

dkTeBrSa@Europe.lego.com
Avatar billede terry Ekspert
15. juni 2001 - 12:06 #6
What I mean with \'If I can\' is if there is nothing wring with the dB that prohibits me from doing it!
Avatar billede terry Ekspert
18. juni 2001 - 19:59 #7
jeh are you going to take some action with your question?
Avatar billede hnteknik Novice
19. juni 2001 - 09:48 #8
Hej Janne

Lad mig lige forstå problemet korrekt:

Inde under filer -> Hent eksterne data -> Inmporter

Har du ikke muligheden for at vælge filtype: textfiler.

Er det korrekt forstået, idet jeg ville regne med, at det er standard import mulighed ?

Ellers prøv at finde import muligheden i:

Microsoft Office 97 ValuPack

Den kan du sikkert finde på MS hjemmeside.

Access 97 opfører sig også mystisk, når man efterfølgende/samtidig har Access 2000 indstalleret - dette er vel ikke tilfældet her ?

Avatar billede jeh Nybegynder
20. juni 2001 - 10:20 #9
Hej hnteknik

Du har forstået problemstillingen korrekt.

Jeg har været på MS hjemmeside, men har ikke kunnet finde Office 97 Valupack, så hvis du lige har et link, så skriv det endelig....

De maskiner, hvor der er mulighed for at importere txt-filer, har rent faktisk haft Access 2000 installeret. Det er sikkert også forklaringen.

/Janne
Avatar billede terry Ekspert
20. juni 2001 - 10:35 #10
jej I use Access 97 and have no problems importing text files!

Have you looked at the TransferText method of doCmd as I suggested in my first answer?
You can also send the dB to me and I will implement a form for importing your text files.
Avatar billede terry Ekspert
20. juni 2001 - 21:09 #11
The text and HTML file formats are both included in the standard installation, if of course you select them when installing, which you say you have. So I cant see that installing the value pack is going to help at all. If anything then I would suggest an uninstall followed by a re-install.
Avatar billede hnteknik Novice
22. juni 2001 - 12:08 #12
Hej Janne - Value pack findes som en undermenu på CD\'en Office 97 PRO /valuepack/dataacc

filen hedder dataacc.exe og fylder ca. 4.8 MB
Default skulle du have eksport muligheder for at eksportere til TXT og HTML, men det kan ikke skade at pådutte programmet muligheden igen.

prøv at downloade her:

http://www.wcitx.com/Downloads.htm

jeg kender ikke versionen

Ellers prøv her:

http://ourworld.compuserve.com/homepages/jshrimski/odbc.htm

henrik

Det kan jo godt være, at driverene er tilstede, men det er den ADD-Inn, som skal vise dig mulighederne, der er syg