Avatar billede enigma_morten Nybegynder
17. januar 2008 - 19:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Boot uden diskettedrev

Hej på eksperten

Jeg er ved at formatere en computer. Den har ikke noget diskettedrev...

Jeg har prøvet at boote op fra styresystem cd'en, men dette kunne jeg ikke, selvom jeg var inde i BIOS og opsætte den til det. Derfor gik jeg ind i windows, satte cd'en i og valgte "ny installation".. Men under installationen går den i blå skærm.

Spørgsmålet går på, om jeg kan komme ud i command uden diskettedrev, så jeg kan skrive format c: og starte forfra!?!
17. januar 2008 - 20:14 #1
... du burde da kunne Boote op på din (original?) XC CD ?

Hvis du først på nogen måde er startet på din HD's nyværende styresystem kan din IKKE "format C:" da det jo er at 'save grenen over du selv sidder på' ...

Du skal Boote op på et medie som IKKE er det system du har pt. på HD'en ... DVS en BootBar CD ...
17. januar 2008 - 20:14 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
og/eller
http://spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27627

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:23 #4
Ikke bøvlet værd at spilde tid på at hjælpe denne bruger, totalt udenfor pædagoisk rækkevidde
17. januar 2008 - 22:26 #5
- Tja vi hører/læser nok ikke mere fra <enigma_morten> i denne tråd ?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. januar 2008 - 01:21 #6
Ja jeg er udemærket klar over der er 22 spørgsmål som hænger.. Men har ikke fået svar på dem endnu.. Så svarer du/I på dem, så bliver de lukket!

I mellem tiden, hvorfor interesserer det jer?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. januar 2008 - 01:22 #7
Stiller lige spørgsmålet igen lidt mere forsimplet...

Hvordan kommer man ud i dos uden et diskettedrev?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. januar 2008 - 01:25 #8
karise_larry... Nej forstå mig ret. Jeg ved godt man ikke kan gå ind i windows og så skrive "format c:".. se kommentar: 18/01-2008 01:22:25
18. januar 2008 - 08:11 #9
"Hvordan kommer man ud i dos uden et diskettedrev?"
Ved at boot op på en medie som IKKE er HD'ens styresystem...

Bootbar CD, Bootbar USB (hvis din BIOS surportere det), ...
18. januar 2008 - 08:13 #10
(Jeg burde egentlig slet ikke skrive noget tlbage til dig; du har jo heller ikke vendt tilbage til en hel del af dine tidl. spm. selvom folk har spurgt efter dig flere gange.
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=enigma_morten&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
Altså bliver opfattet som spild af tid...)
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
19. januar 2008 - 17:23 #11
lukket
16. februar 2008 - 15:24 #12
(Hvad endte denne - og andre åbne tråde fra dig - med ???)