Avatar billede benindho Nybegynder
17. januar 2008 - 19:01 Der er 16 kommentarer

ny bærbar!

jeg skal have en ny computer for ca 10.000+/-.
jeg skal bruge den til skolebrug, surfe på nettet og lidt spil..
Den må godt være ret hurtig og skal kunne have mange programmer kørene på en gang:)

jeg har kigget lidt på:

macbook og nogen af de andre mac hvilken mac vil i anbefale??

har kigget lidt på nogen af de nye dell bæbare hvor får man mest for pengene mac eller dell?:)

har i forslag til bærbare så skriv:)!

Tak:)!
Avatar billede tof-toft Praktikant
17. januar 2008 - 19:31 #1
tror mac er bedre end dell... eller skulle du købe acer... du skal nok have i hvertfald 2 gb ddr2 ram...
Avatar billede beorndesign Nybegynder
17. januar 2008 - 20:20 #2
Jeg vil foreslå følgende Toshiba, f.eks. en af disse:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=416803
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=405428

Her får du kram. Hold dig fra Acer, dem er der kun problemer med og lang reparationstid. Macbook er også nogle lækre maskiner - men så skulle det være for at køre Mac OS - for som Windows maskine er de for dyre.
Avatar billede benindho Nybegynder
17. januar 2008 - 21:17 #3
ok tak..

men hvis jeg vælger mac hvilken skal jeg så vælge?? vil give ca 10000-15000
Avatar billede benindho Nybegynder
17. januar 2008 - 21:19 #4
jeg har ikke noget imod Mac OS:)!
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2008 - 21:54 #5
Hvis du vil vælge Mac, så kik på MacBook/MacBook Pro. De er ikke store, vejer ikke så meget.
De yder godt, har selv en MacBook. Og hvis du vil kører Windows, så få min. 2 GB ram i og en stor harddisk, de samme gælder hvis du vil køre Mac OSX. Det er altid rart med masser af plads og mere ram er altid godt. Du kan evt. købe en MacBook med kun 1 GB ram, og derefter købe 2 GB til den. Så spare du ca. halvdelen af hvad Apple vil have for det, de samme gælder lidt med harddisken. Så vil jeg tro det dækker dine behov.
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 07:10 #6
hej.. tak.. hvad ville du vælge macbook med 80 gb hardisk og 2,0 ghz eller den med 120 gb hardisk og 2,16ghz??..
og hvor meget forskel er der??
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 07:36 #7
Jeg vil vælge den med 160 GB harddisk, og det er sådan set kun på grund af harddisken.

Men hvis du vil, kan du jo købe den med 80 GB og derefter købe en ny harddisk til den, på f.eks. 160 GB+. En på 250 GB koster ca. 1000.-. Apple skal have ca. 2200.- for en harddisk på 250 GB. Det er ikk så svært at skifte harddisk på de nye MacBooks, og heller ikk ram.

Jeg skal selv snart til at opgradere min MacBook med mere ram og harddisk. Og det bliver ca. 13-1400, for en på harddisk på 160 GB og 2 GB ram.
Avatar billede heltfin Nybegynder
18. januar 2008 - 08:29 #8
MacBook/MacBook Pro.jeg syntes du får mere for pengene ved køb af anden mærke f.eks HP,Toshiba .
MacBook/MacBook Pro det du betaler mest for er navnet og udseende hvorfor har de lavet den sådan at man kan køre windows med den også ????
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 09:44 #9
911help: okey, tak.. men kan man mærke forskel på 16 ghz

heltfin: ok... men hvilken bærbar ville du så vælge??..
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2008 - 12:09 #10
Jeg tror ikke du kan mærke forskel på de sidste Mhz.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. januar 2008 - 12:28 #11
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=401105 nok et af de bedste tilbud på markedet. MAC er efter min mening alt alt alt alt for dyre. 30-70% xtra pris er ikke i orden for en smule hvid maling.
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 13:10 #12
ok.. tak.. er den computer du lige har vist mig er batteriet godt på den, og bliver den ikke så hurtig varm
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. januar 2008 - 13:53 #13
jeg har lige selv fået min ind af døren i mandags og den kører perfekt. Bliver ikke mere varm end andre.. Self kører blæserne lidt når man spiller, det er jo en kraftig com, det er ikke noget der generer..

De medfølgende tools giver enormt mange muligheder mht strømstyring, hvilket igen påvirker varmeudvikling og blæser støj.

Den er med Vista Ultimate

Medfølger logitech mx518 gaming mus + en fed rygsæk

Digitalt display ved keyboard hvor du selv kan bestemme hvad der kører i displayet

Grønne lys på siden der blinker ved gfx belastning (kan deaktiveres)

Super flot blank sort design
Avatar billede benindho Nybegynder
18. januar 2008 - 14:23 #14
ok.. lyder fedt.. er netværket godt?? og ved du hvor lang tid batteriet ca. holder??
hvor købte du bærbaren??
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. januar 2008 - 18:46 #15
Har ikke afprøvet batt tid endnu, men stiller du den på max batt skal den nok holde et stykke tid. Netværket trækker max på min trådløse. Købte den her http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=244196&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=ASUSTeKCOMPUTER det er anden gang jeg handler der og har vøret super tilfreds begge gange.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
20. januar 2008 - 14:49 #16
Hvis du stadig overvejer Mac, så læs lige denne artikel først:
http://www.computerworld.dk/art/43614?cid=4&q=mac&sm=search&a=cid&i=4&o=2&pos=3

Vi må håbe at Apple har fået løst problemet - ellers kan det være, at du snart kan købe en matchende skrutvinge til din Mac ;-)