17. januar 2008 - 17:47Der er
17 kommentarer og 2 løsninger
Muligt at klage?
Hej Eksperter,
Nu sidder jeg og er ret så irriteret over El-Giganten og HappyCare(forsikring), og overvejer at klage til e(n|t) eller ande(n|t). Men jeg aner faktisk ikke om det er muligt =/ Så jeg ville lige høre hvad I kan synes.
Det her er hvad der er sket:
Omkring d. 12 november, 07, afleverer jeg min PC hos el-giganten da den pludselig ingen kontakt havde til min skærm, de fortæller mig så at det ikke er noget seriøst, og der næppe ville gå længere end 2 uger. Det var jo guld i mine ører.. men. Præcist 2 uger efter ringer de og fortæller mig at jeg kan komme ned og hente den. De fortæller mig så I butikken at den aldrig blev sendt af sted til reperation da det bare var en ledning der var faldet ud, jeg synes 2 uger er ret lang tid når den blev "lavet" 2 dage efter aflevering. Men fint nok, jeg smutter hjem og sætter den til. Og virker den? NEJ! Absolut intet var blevet gjort. Så jeg går ned med den 10 min. efter, og fortæller at den er præcis som da jeg afleverede den 2 uger inden. De gør så det at de tester den i butikken, og jamen dog, den virker ikke(: o). De fortæller mig så at de denne gang vil sende den afsted som en hastesag, og at det MAKS. vil tage 21 dage, fint nok, det overlever jeg nok. Jeg ringer så til dem I slutningen af december for at hører om jeg snart kan komme ned efter den, de fortæller mig at de stadig venter på reservedele, og at jeg måtte vente med at hente den til 2. uge i januar. Jeg var irriteret, men hvad andet kunne jeg gøre end at vente? Her siden sidste uge er jeg så blevet sendt frem og tilbage mellem forsikringen og el-giganten, og de har haft ringet til hinanden, og i dag får jeg så af vide at de ikke kan fortælle mig hvornår jeg kan få den tilbage, da de simpelthen ikke ved det.
Opsummering: 2 måneder er gået, jeg har været nede i butikken næsten 10 gange, der er blevet ringet dobbelt så mange gange, og nu ved de ikke hvornår jeg kan få den tilbage.
Min personline holdning er, at når man betaler 700-800kr for at kunne få lavet sin PC hvis den engang skulle gå itu, så bør der altså ikke gå 3-4 måneder før et skide grafikkort er udskiftet.
Er jeg den eneste der synes at det er for dårligt? Evt. nogle der har erfaring med skod service?
Du har ret. Den service er langt under lavmålet, og det er en selvfølge, at du kan klage. jeg vil foreslå dig, at spørge i forbrugerrådet, om hvordan du bedst griber det an.
Prøv at tage fat i en forbrugerorganisation. F.eks. http://www.forbrugerraadgivningen.dk/ De plejer at kunne hjælpe i en sådan situation og giver gerne gode råd, selvom man ikke er medlem.
Jeg ville nu aldrig handle ved El-gigenten eller et lignenede sted, da de har ry for at have dårlig service og tilmed er for dyre med deres varer.
Jeg var inde og kigge på deres site lidt tidligere, men jeg kunne ikke rigtigt finde en kategori at placere min sag under =/
(Forbrugerklagenævnet Om de private, godkendte ankenævn Banker og kredit Bolighandel Forsikring Fødevareregionerne Håndværk og service Internet Telefoni El, gas og varme Skat og ejendomsvurdering Sundhed)
Du har flg. mulighed nu: Giv dem en frist på 2-3 uger de kan få den lavet i. Er den ikke lavet efter den tid, vil du kræve dine penge retur eller en ny tilsvarende vare. Dette skal du gøre i et anbefalet brev!
Det virker, for en ven har selv brugt den metode overfor samme firma!
du kan/bør kunne ophæve dit køb (som det hedder i loven), det er alt for lang tid, nu skriver du ikke lige hvor gammel den er men hvis den er forholdsvis ny (2-6 md., før indlevering), så er "den" jo også faldet en del i pris siden det, og du har været uden computer i ca. 2 md.. Det er derfor man ikke skal købe computere i "superstores", de fleste "små" forhandlere har service "in door", og det tager ikke så langtid...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.