Avatar billede zurekk Nybegynder
17. januar 2008 - 17:47 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Muligt at klage?

Hej Eksperter,

Nu sidder jeg og er ret så irriteret over El-Giganten og HappyCare(forsikring), og overvejer at klage til e(n|t) eller ande(n|t).
Men jeg aner faktisk ikke om det er muligt =/
Så jeg ville lige høre hvad I kan synes.

Det her er hvad der er sket:

Omkring d. 12 november, 07, afleverer jeg min PC hos el-giganten da den pludselig ingen kontakt havde til min skærm, de fortæller mig så at det ikke er noget seriøst, og der næppe ville gå længere end 2 uger.
Det var jo guld i mine ører.. men.
Præcist 2 uger efter ringer de og fortæller mig at jeg kan komme ned og hente den. De fortæller mig så I butikken at den aldrig blev sendt af sted til reperation da det bare var en ledning der var faldet ud, jeg synes 2 uger er ret lang tid når den blev "lavet" 2 dage efter aflevering.
Men fint nok, jeg smutter hjem og sætter den til.
Og virker den? NEJ!
Absolut intet var blevet gjort.
Så jeg går ned med den 10 min. efter, og fortæller at den er præcis som da jeg afleverede den 2 uger inden.
De gør så det at de tester den i butikken, og jamen dog, den virker ikke(: o).
De fortæller mig så at de denne gang vil sende den afsted som en hastesag, og at det MAKS. vil tage 21 dage, fint nok, det overlever jeg nok.
Jeg ringer så til dem I slutningen af december for at hører om jeg snart kan komme ned efter den, de fortæller mig at de stadig venter på reservedele, og at jeg måtte vente med at hente den til 2. uge i januar.
Jeg var irriteret, men hvad andet kunne jeg gøre end at vente?
Her siden sidste uge er jeg så blevet sendt frem og tilbage mellem forsikringen og el-giganten, og de har haft ringet til hinanden, og i dag får jeg så af vide at de ikke kan fortælle mig hvornår jeg kan få den tilbage, da de simpelthen ikke ved det.

Opsummering: 2 måneder er gået, jeg har været nede i butikken næsten 10 gange, der er blevet ringet dobbelt så mange gange, og nu ved de ikke hvornår jeg kan få den tilbage.

Min personline holdning er, at når man betaler 700-800kr for at kunne få lavet sin PC hvis den engang skulle gå itu, så bør der altså ikke gå 3-4 måneder før et skide grafikkort er udskiftet.

Er jeg den eneste der synes at det er for dårligt?
Evt. nogle der har erfaring med skod service?

På forhånd tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
17. januar 2008 - 17:56 #1
Du har ret. Den service er langt under lavmålet, og det er en selvfølge, at du kan klage. jeg vil foreslå dig, at spørge i forbrugerrådet, om hvordan du bedst griber det an.
Avatar billede beorndesign Nybegynder
17. januar 2008 - 18:06 #2
Prøv at tage fat i en forbrugerorganisation. F.eks. http://www.forbrugerraadgivningen.dk/
De plejer at kunne hjælpe i en sådan situation og giver gerne gode råd, selvom man ikke er medlem.

Jeg ville nu aldrig handle ved El-gigenten eller et lignenede sted, da de har ry for at have dårlig service og tilmed er for dyre med deres varer.
Avatar billede zurekk Nybegynder
17. januar 2008 - 18:09 #3
Jasveg >

Tak for svaret.

Jeg var inde og kigge på deres site lidt tidligere, men jeg kunne ikke rigtigt finde en kategori at placere min sag under =/

(Forbrugerklagenævnet
Om de private, godkendte ankenævn
Banker og kredit
Bolighandel
Forsikring
Fødevareregionerne
Håndværk og service
Internet
Telefoni
El, gas og varme
Skat og ejendomsvurdering
Sundhed)
Avatar billede zurekk Nybegynder
17. januar 2008 - 18:12 #4
beorn ->

Jeg tager lige et kig på siden.

"og tilmed er for dyre"
Jeg billige er de ihf. ikke.

"da de har ry for at have dårlig service"
Havde jeg bare vidst det dengang :(
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. januar 2008 - 20:43 #5
Du har flg. mulighed nu:
Giv dem en frist på 2-3 uger de kan få den lavet i. Er den ikke lavet efter den tid, vil du kræve dine penge retur eller en ny tilsvarende vare.
Dette skal du gøre i et anbefalet brev!

Det virker, for en ven har selv brugt den metode overfor samme firma!
Avatar billede zurekk Nybegynder
18. januar 2008 - 21:36 #6
Jep, læste også om et "anbefalet brev" inde på forbrugerraadet.dk : )

Jeg tror jeg ringer til forbrugerraadet og hører, og så kan jeg evt. sende sådan et brev hvis de mener at det er for tidligt at klage : )

Tak for svarene.

(jasveg og john_stigers - smid I lige et svar :)?)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2008 - 21:45 #7
Gerne tak. Jeg mener ikke det er for tidligt at klage, men hvis stigers forslag
virker, går det hurtigere.
Avatar billede zurekk Nybegynder
18. januar 2008 - 22:00 #8
Så mangler vi bare dig John : D

Der skulle desuden stå "smider I" : o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
19. januar 2008 - 16:29 #9
Kan ikke svare :)
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 16:41 #10
john stigers - tidsfristen var nok lidt snæver, deler gerne mine point med dig.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. januar 2008 - 17:05 #11
Avatar billede zurekk Nybegynder
20. januar 2008 - 12:22 #12
Yea sorry about that..

Men jeg har det med at glemme tråde jeg opretter, derfor lukker jeg dem hurtigst muligt :)
Avatar billede off-line Nybegynder
20. januar 2008 - 13:25 #13
Det er OK:)
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. januar 2008 - 20:13 #14
zurekk - det er derfor du får mails fra eksperten :)
Avatar billede a1a1 Novice
23. januar 2008 - 13:00 #15
du kan/bør kunne ophæve dit køb (som det hedder i loven), det er alt for lang tid, nu skriver du ikke lige hvor gammel den er men hvis den er forholdsvis ny (2-6 md., før indlevering), så er "den" jo også faldet en del i pris siden det, og du har været uden computer i ca. 2 md.. Det er derfor man ikke skal købe computere i "superstores", de fleste "små" forhandlere har service "in door", og det tager ikke så langtid...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2008 - 13:36 #16
Det er nu langt fra sikkert at den er faldet i pris ...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. januar 2008 - 13:36 #17
Som regel ja, men det er ikke normalt at en vare "bare" falder i pris.
Avatar billede zurekk Nybegynder
25. januar 2008 - 15:02 #18
Yea well.. Guess I learned my lesson :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2008 - 20:39 #19
Seems like it ;)