Avatar billede whisper Nybegynder
17. januar 2008 - 13:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Linksys-router

Hej

Jeg står og skal til at købe mig en trådløs router og har ca. 400 kr at bruge.
Jeg har kigget på tre Linksys-modeller:
WRT54G (ca 395 kr)
WRT54GS (ca 435 kr)
WRT54GL (ca 455 kr)

GL koster ca 60 kr mere end G-modellen. Er den 60 kr mere værd??

Og egner disse routere sig til at spille over Internetet med??
(Jeg har 2/512 Fullrate-Internet)

Få forhånd tak
Avatar billede amews_aj Nybegynder
17. januar 2008 - 14:19 #1
Hej,

nu kender jeg ikke WRT54G personligt, men jeg stod med samme valg for et par år siden.
Jeg endte med at tage GL-modellen, fordi folk sagde den var meget mere stabil.
Jeg har ingen problemer haft. Meget stabil, og den kan sagtens bruges til gaming over nettet.

Forskellen er, at G-modellen oprindeligt (så vidt jeg fandt frem til) var linux-baseret, og meget stabil.
I en senere version blev den så baseret på et andet system, som ikke var nær så stabilt (siger folk). Der blev så lavet en GL-udgave til dem der foretrak linux-baseret.

Hvis dette er sandt, så er den de 60 kroner ekstra værd, men jeg kender som sagt ikke de andre routere personligt.
Avatar billede dmcn Praktikant
17. januar 2008 - 15:05 #2
amews_aj har delvist ret. :) Den første WRT54G kunne modificeres med alternative firmwares, som kunne give mere funktionalitet til routeren. Senere opdaterede Linksys produktet, så det ikke længere kunne modificeres med alternativ firmware, hvilket resulterede i megen brok fra communitiet. Derfor lancerede de WRT54GL, der netop kan modificeres - så køb for guds skyld den. :) Selv hvis du ikke har brug for det i dag, kan du senere få brug for det, og uanset hvad vil den have en større gensalgsværdi senere. :)
Avatar billede whisper Nybegynder
17. januar 2008 - 15:36 #3
Tak for de gode svar. Jeg har bestilt en GL nu.
Den af jer der først kommer med et svar kan få pointene :)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. januar 2008 - 08:33 #4
Lad os dele dem, dmcn kom med mere korrekt info.
Avatar billede dmcn Praktikant
18. januar 2008 - 16:42 #5
Så skidt. :)