Avatar billede xiuxiu Nybegynder
17. januar 2008 - 09:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejlnummer: 0x800CCC79 når der sendes med asmtp

Jeg har et lille problem på mit arbejde. Vi har en kunde som kører med asmtp.mail.dk men når de skal sende til vores exchange server, dukker fejlen
(Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail adresse var xxx@xxx.dk. Emne XXX, konto xxx, Server asmtp.mail.dk, Protokol: SMTP, svar fra server: 550 invalid recipient xxx@xxx.dk, Port 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl_ 550, Fejlnummer: 0x800CCC79) op

Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre så de kan sende til os igen med en asmtp konto?
PS: Vi har ingen problemer med smtp kontoer

På forhånd tak

Xiuxiu
Avatar billede xiuxiu Nybegynder
17. januar 2008 - 21:36 #2
Jeg har skimmet det lidt igennem men synes ikk jeg kan finde løsningen der. Jeg må gå ud fra at det er handshaked mellem TDC's server og vores Exchange 2003 server som er problemet, når brugeren kører med ASMTP...

Her er den seneste fejlmeddelelse:

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    test 1
      Sendt:    17-01-2008 21:27

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      'xxx@xxx.dk' den 17-01-2008 21:27
            550 Invalid recipient: <xxx@xxx.dk>

og emailen jeg sender til virker fint når afsender kontoen kører SMTP

*ser forvirret ud*

Mvh xiuxiu
Avatar billede be_nice Juniormester
18. januar 2008 - 06:12 #3
Det lyder lidt som om der kunne være et problem mellem TDC og jer - har kunden haft disse problemer hele tiden, eller er det først lige opstået?
/Be_Nice
Avatar billede xiuxiu Nybegynder
22. januar 2008 - 08:35 #4
Det er alle med ASMTP kontoer som har problemet, så spørgsmålet er nok om vi kan gøre noget på vores Exchange, som kan udbedre fejlen eller om det er på TDC's server...
Avatar billede xiuxiu Nybegynder
14. februar 2008 - 14:59 #5
problemet er løst...det var fordi vores domæne hang inde i deres system. vi har tidligere haft vores domæne inde hos tdc men kører det nu hos os selv men der lå tilsyneladende stadig data inde hos dem. men tusind tak for hjælpen :)
Avatar billede be_nice Juniormester
14. februar 2008 - 18:27 #6
Godt at det blev løst - det var jo som jeg fornemmede at der var et problem mellem jer og TDC (at det så ikke var nok til point er også ok)
/Be_Nice