Avatar billede evex Nybegynder
16. januar 2008 - 19:20 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Windows Stifinder er holdt op med at fungere

Heej..
Jeg har et stort problem, tror min pc har pådraget sig en virus.. Og jeg vil helst ikke reinstall alt, den kommer med følgende fejlmeddelse.

Windows Stifinder er holdt op med at fungere (Windows indsamler flere oplysninger om problemet. Dette kan tage nogle minutter)

Når så den har gjort det skriver den

Windows stifinder genstarter

Og sådan bliver den ved så længe computeren er tændt.

Hvad skal jeg gøre??
Avatar billede Jensen DK Novice
17. januar 2008 - 07:14 #1
Prøv at lave en chkdsk /f/r klik start, denne computer,H klik C drevet, derefter egenskaber,funktioner,så undersøg nu,flueben i de to firkanter, klik start, klik ja, genstart og rør intet før den er færdig kan tage en 1/2 time.
Avatar billede nopsen Ekspert
17. januar 2008 - 09:42 #2
hvis du har nero inde, så tjek lige dette først

http://www.eksperten.dk/spm/811604
Avatar billede evex Nybegynder
17. januar 2008 - 17:19 #3
Jeg har nero installeret. men jeg kan slet ikke få lov til at trykke på noget. Før den restarter skærmbilledet og musens placering bliver resat
Avatar billede vejmand Juniormester
17. januar 2008 - 17:21 #4
Prøv evt. at starte i fejlsikret tilstand. (F8 under opstart)
Avatar billede evex Nybegynder
18. januar 2008 - 16:46 #5
Har lige prøvet af gøre som der står i det link, og indtil videre har det ikke forandret noget. den bliver ved med at komme med den fejl som skrevet ovenover. Windows stifinder mangler ->  Windows stifinder genstarter. Sådan bliver den ved så længe computeren er tændt
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2008 - 18:47 #6
Der er oprettet et enslydende spørgsmål hos os (Spywarefri), vi afventer om det bliver løst her.
Avatar billede svenrus Novice
26. oktober 2008 - 13:54 #7
Hej evex,

  Jeg har nøjagtigt samme problem (jeg kører Vista) og har fulgt samtlige anvisninger fra producentens (HP) supportcenter, incl. det du helst vil undgå, nemlig total Recovery (fabriksindstilling), uden at det hjalp. Jeg har ikke Nero på mit system, eller det viser sig ihvertfald ikke når jeg når frem i menuen under C/Windows etc. for at slette det (NeroBurnsRight tror jeg filen hedder).
Men jeg har ikke prøvet vejmands anvisning (F8 under opstart).
NB: fandt du ud af hvordan du fik din Pc på ret kurt igen ?
Avatar billede evex Nybegynder
24. juni 2009 - 23:34 #8
yes
Avatar billede vejmand Juniormester
24. juni 2009 - 23:46 #9
Må vi høre løsningen?
Avatar billede svenrus Novice
29. juni 2009 - 16:30 #10
Jeg havde i sin tid, efteråret 2008, problemer med at få Windows stifinder til at virke korrekt. Jeg kontaktede HP (som er mit Pc-produkt) og de foreslog i starten en masse ting som ikke hjalp. Så sendte jeg den tekniske specifikation :

Problemsignatur
Problemhændelsesnavn:    APPCRASH
Programnavn:    Explorer.EXE
Programversion:    6.0.6000.16549
Tidsstempel for program:    46d230c5
Fejlmodulnavn:    AFLDLL.DLL_unloaded
Fejlmodulversion:    0.0.0.0
Tidsstempel for fejlmodul:    3dac8fd9
Undtagelseskode:    c0000005
Undtagelsesforskydning:    20204870
OS-version:    6.0.6001.2.1.0.768.3
Landestandard-id:    1030
Yderligere oplysninger 1:    8d13
Yderligere oplysninger 2:    cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311
Yderligere oplysninger 3:    8d13
Yderligere oplysninger 4:    cdca9b1d21d12b77d84f02df48e34311

Ekstra oplysninger om problemet
Bucket-id:    543347694
(som jeg hentede i problemrapporterne/kontrolpanel)

... ind til dem og fik svaret at IOMEGA Hot burn var årsag til misseren. Iomega var min eksterne CD-brænder, som åbenbart ikke kunne sammen med Windows Vista, som jeg just var gået over til.

  Da jeg afinstallerede Iomega'en var problemet løst.

Konklusion: det kan være noget ekstern hardware man har, men som er beregnet på et ældre windows-system....
Avatar billede adamsund Nybegynder
09. juli 2010 - 19:08 #11
Jeg oplever samme problem efter installation af Blaze Media Pro trial - et program til konvertering af lydfiler.

Dum som jeg er, sagde jeg ja til at den kunne ændre på nogle filer (da kaspersky advarede mig).

Sagen er nu, at det samme sker i fejlsikret tilstand, og åbner man windows jobliste, ser man en proces kaldet dllhost.exe med navnet Surrogat com åbne og lukke hele tiden. Det nytter ikke noget at afslutte denne process, da en bare genstarter.

Dette indlæg er skrevet fra en anden computer, da den første er sat fuldstændig ud
09. juli 2010 - 21:03 #12
<adamsund>: Du bør/skal oprette din egen 'tråd' med dit spørgsmål/problem...
Evt. der (også) henvise hertil...
Avatar billede adamsund Nybegynder
12. juli 2010 - 12:05 #13
tråden kan nu følges her med mit problem:

http://www.eksperten.dk/spm/913954#reply_7617622
Avatar billede bent6000 Nybegynder
31. marts 2011 - 08:15 #14
jeg har været inde i internet explore under funktioner og så internet indstillinger rul ned til sikkerhed og fjern flueben i kontroler om cervercertifikatet er tilbagekaldt fjern fluebenet i denne boks og så får du ikke flere meddelser om at stifinfinder er holdt op med at virke
jeg køre selv windows 7 service pack 1  så nu stoppede min
Avatar billede bent6000 Nybegynder
31. marts 2011 - 13:28 #15
det kan også være windows tilføjelses programmer den er galt med prøv at deaktivere dem alle så tror jeg problemet er løst
Avatar billede joff Nybegynder
16. maj 2011 - 13:15 #16
hvordan deaktivere man sine tilføjelsesprogrammer igennem CMD ?

jeg har nemlig samme problem og har ikke nogle af de ovennævnte programmer.

jeg har vista.
Avatar billede Stheem Nybegynder
17. maj 2012 - 11:30 #17
Jeg har haft samme problem på min Asus bærebar. Har fundet ud af at det er Asus webstorage der laver et eller andet fis.
Jeg har af installeret den inde i tilføj fjern programmer (Programmer og funktioner) og nu køre det bare derud af.

Håber det var lidt hjælp =)
Avatar billede Bybjerg95 Nybegynder
28. marts 2013 - 23:57 #18
Jeg har også haft problemet.

Og præcis som Stheem har jeg Asus og så afinstalleret jeg Asus Webstorage og så fik jeg aldrig beskeder fra stifinder igen!
Så hvis du har Asus, så er det løsningen!