Avatar billede klokkebabz Nybegynder
16. januar 2008 - 19:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fra vista til XP

Hej.

Har netop lige fået min nye bærbar ind af døren, men desværre med Windows Vista og vil meget gerne have windows xp istedet for.

Satte en xp cd i og bootede op - men den siger den ikke kan finde harddisk, så kan ikke komme videre i installation, når jeg prøver vista cd finder den fint harddisk.

Hvordan kan det være jeg ikke kan se harddisk med xp så jeg kan få det installeret?
Avatar billede Mads Nybegynder
16. januar 2008 - 19:42 #1
Hvilken bærbare computer er der tale om?

Jeg vil umiddelbart mene at den mangler en driver til SATA harddisken i den bærbare computer.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
16. januar 2008 - 19:45 #2
Der er tale om en Fujitsu-siemens AMILO PI 2530
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
16. januar 2008 - 22:14 #3
du skal være meget heldig hvis du overhovedt kan få xp til at køre på den notebook, fujitsu-siemens har ikke engang udgivet xp drivere til den! så du skal selv i gang med at finde dem, desværre.

havde samme problem med en pa2530
Avatar billede glargaard Nybegynder
17. januar 2008 - 15:52 #4
du kan ikke "nedgradere" til XP uden et kit fra producenten. Det skyldes at Vista og XP booter på 2 forskellige måder, hvis du er meget uheldig, så har du smadret din harddisk.
Avatar billede fedora Nybegynder
18. januar 2008 - 23:51 #5
glargaard <--- Så skal han vidst være ramt af ulykkens gudinde før det sker, jeg har aldrig hørt om at en harddisk blev smadret fordi man forsøgte at køre et andet OS end den var leveret med.

klokkebabz <--- Det kunne godt lyde som om der mangler en sata-driver. Men hvorfor vil du skifte til XP? Jeg har først selv fået Vista mellem hænderne nu og hvis det ikke var fordi min computer var så gammel som den er, så ville jeg beholde Vista. Desuden når SP1 udkommer så sker der nok noget positivt i forhold til de problemer der har været fra starten.