Avatar billede ulrik28 Nybegynder
16. januar 2008 - 15:51 Der er 6 kommentarer

Tvunget af tanker download ?

Heej alle sammen (:
Jeg har to veninder der laver 9. klasse projekt opgave om ocd (tvangstanker) og de skal bruge nogle klip fra dokumentaren "tvunget af tanker" den blev sendt på dr1, og jeg ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med at få den som download ?
Det ville de to piger virkelig være glad for !!
Tak for hjælpen !
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2008 - 15:54 #1
Jeg vil så foreslå jer at kontakte DR...

DR streamer netop TV programmet, fordi de har ophavsret på materialet - og derfor skal I have tilladelse til at benytte det i projektet (ja, ja - jeg ved godt det er til et skoleprojekt, men loven om ophavsret gælder også her :-).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. januar 2008 - 15:59 #2
http://www.dr.dk/hjaelp/drdktv/20070207114438.htm#download

Kan jeg downloade eller købe programmer fra dr.dk tv?
DR udbyder ikke programmateriale som download på dr.dk tv. Det fremgår af ophavsretslovens § 73 c, at det er ikke tilladt uden samtykke fra rettighedshaveren at foretage omgåelse af effektive tekniske foranstaltninger. Hvis du downloader programmer fra dr.dk tv bryder du hermed en kopispærring. DR betragter download fra dr.dk tv som en krænkelse af vore rettigheder.

Programmaterialet på dr.dk tv er bundet op på et temmelig komplekst aftalegrundlag med en række forskellige rettighedshaverorganisationer, der repræsenterer mange forskellige rettighedshavere herunder journalister, tekstforfattere, komponister, instruktører, musikere, skuespillere mv.

Tilgengæld udbyder vi en lang række programmer til download på dr.dk/podcast/video, men vi kan af rettighedsmæssige årsager ikke stille alle programmer på dr.dk tv til rådighed på denne måde.

Det er muligt at købe programmer fra DRs arkiver, men det er desværre ikke en helt billig affære.
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
16. januar 2008 - 16:26 #3
Takker (:
Avatar billede jannickh Nybegynder
16. januar 2008 - 18:31 #4
Jeg, har nogle af programmerne, fra (Tvunget af tanker)
Jeg vil, gerne lave en kopi til jer

Det koster porto + Martrialer 75 kr.. for to udsendelser på samme skive
Avatar billede ulrik28 Nybegynder
16. januar 2008 - 19:16 #5
hvis du får min mail ? kan du så ikke sende dem ?
Avatar billede gormm Nybegynder
28. april 2013 - 09:20 #6
Har du dem stadig?