Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 13:53 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Intel Netværkskort

Hi Eksperter,

Et LILLE spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med.
Jeg har en ASUS med Intel Wifi Link 4965AGN kort i.
Driveren er 11.5.0.32 som er den nyeste.
Jeg kan logge på alle routere og AP'ere jeg har prøvet. Der er tale om forskellige mærker.
Så har jeg også prøvet med både en Lenovo T60 og en Dell med samme kort og driver. Med dem kan jeg kun logge på nogle af routerne og AP'erne.
Det burde være det samme uanset PC leverandør.
Har også prøvet med Intels egen utility og det hjælper ikke.
Kan det være noget med BIOS vs. Kortet ?
Håber nogen har en ide.
Avatar billede jingles Nybegynder
16. januar 2008 - 14:58 #1
firmware updater router og accesspoint, det hjælper nogle gange.
nyeste netkort drivere også
Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 15:02 #2
Hejs.
Driveren 11.5.0.32 er den nyeste. Hvilket jeg også skrev ovenfor.
Og firware har også været det nyeste på alle routere og AP'ere.

Problemet, tror jeg, er hvordan Intel kortet virker i forskellige PC'ere og dermed måske med BIOS'en!
Avatar billede renehinsch Praktikant
16. januar 2008 - 17:06 #3
Hvad er der særligt ved AP du kan komme på og dem du ikke kan. Kører de fx WPA2 i stedet for WPA. Har du checket at advanced settings under driveren står en på dine laptops.
Prøv evt at opgradere din Lenovo med deres ThinkVantage System Update. Herunder er også bios upgrades.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
16. januar 2008 - 18:25 #4
Hva mener du med "Har du checket at advanced settings under driveren står en på dine laptops" ?

Den med ThinkVantage er jeg med på. Men hvorfor har jeg så samme problem med en Dell? Og hvorfor kan jeg enda nöjes med at bruge Windows på min Asus men ikke på TP -eller Dell'en ?
Avatar billede renehinsch Praktikant
16. januar 2008 - 22:37 #5
"Har du checket at advanced settings under driveren står ENS på dine laptops".
Jeg ved ikke hvad jeg skal svare på dine øvrige spørgsmål. jeg prøver bare at give dig nogle ideer til hvor du kan lede efter fejlen :-)
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 13:35 #6
Har prøvet med både wep, wpa og wpa2 = samme resultat.
Avatar billede renehinsch Praktikant
17. januar 2008 - 18:04 #7
Så mangler du bare at opdater firmware i det AP der giver problemer. Det er måske ikke logisk - men du leder efer uprøvede muligheder.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
17. januar 2008 - 18:25 #8
Hej renhinch,

Det er jeg helt med på.
Problemet er kort fortalt. Alle drivere på trådlöse kort og alle firmwares er fuldt opdateret.
Eneste forskel er at det er 3 forskellige PC brands.
Har en mistanke om at der findes forskellige hw version af Intel kortet.
Avatar billede renehinsch Praktikant
17. januar 2008 - 23:56 #9
Jeg er enig i det er svært at finde en årsag. Prøv evt at installere et WLAN PCCard og prøv det på all maskiner mod det AP der ikke virker. Det kan give en ide om det er din laptop HW eller operativsystemet der driller. Jeg går ud fra at de alle kører samme XP med samme service pack
Avatar billede jc_d-link Praktikant
23. februar 2008 - 10:48 #10
Der findes åbenbart flere HW version er intels kort. Nogen virker perfekt som mit eget, andre ikke.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
23. februar 2008 - 10:49 #11
Intet endegyldigt svar.
Har dog selv fundet ud af at der findes flere hw versioner af intel kortet. nogen virker andre knap så godt.