Avatar billede bongii Nybegynder
16. januar 2008 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

problemer med session.lcid

Hej.

Jeg har et site der kører med session.lcid 1030 (dansk)

Jeg har erfaret, at kun kan lave udtræk fra min mssql db med between 2 dato felter hvis jeg laver session.lcid om til 1033 (amerikansk).
Det kan jeg også godt, men så vises alle datoer på siden som amerikanske datoer.

Hvad skal jeg gøre? Er det på en eller anden måde at lave udtræk between med dansk session lcid, eller skal jeg køre amerikansk og i givet fald, findes der en funktion til at udskrive amerikansk dato format fra en database til dansk format?
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2008 - 13:01 #1
du skal bare sørge for at hardcode din dato:

danskdato = "16-01-2008"

Det er din database der er problemet, den skal sættes til dansk tidsformat, eller også skal du sørge for at dine datoer er konverteret til us-format.

Og det gør du sådan:

usdato= month(danskdato)&"-"&day(danskdato)&"-"&year(danskdato)

når datoerne er trukket ud fra databasen kan du sagtens få dem vist på dansk format (lcid 1030)
Avatar billede cpufan Juniormester
16. januar 2008 - 13:02 #2
konverteringen til usformat af datoen, skal du gøre hver gang du sætter en dato i db'en, og hver gang du spørger til noget med dato.

eller går det galt de gange hvor dagen er < 13 da den jo tror at det er md.
Avatar billede fiasko Nybegynder
17. januar 2008 - 00:17 #3
Altså det letteste er da at lave en funktion som omformer den amerikanske dato til en dansk dato når du trækker den ud fra databasen, således at du ikke sætter siden til dansk tid på din side. men har en funktion:

Function FormaterDato (Dato)
  FormateretDato = FormatDate(%j - %n - %Y, DinDatoFraDatabasen)
Exit Function
End Function

Håber du kan bruge dette.
Avatar billede bongii Nybegynder
20. januar 2008 - 11:25 #4
TAkker