Avatar billede shortcutone Nybegynder
16. januar 2008 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hent XML dokument i database felt og vis XML på webform

Jeg har uploaded et xml dokument til sql server i tabel: T_XmlDocuments db-felt: XmlDoc.
Dette XML dokument vil jeg så hente (ved page load) ind på webform i label eller table - whatever - hvad der er smart
Avatar billede segato Nybegynder
16. januar 2008 - 12:54 #1
Du kan bruge et treeview. Det kan både binde, og manuelt kan man også bygge det op.

<mydbtree:treeview runat="server" SystemImagesPath="../images/" AutoPostBack="true">
  <mydbtree:treenode Text="North America" AutoPostBack=true imageurl="./images/root.gif"
  Expanded="true" TreeNodeSrc="http://localhost/webcontrols/treeview/state_city.xml">
  </mydbtree:treenode>
</mydbtree:treeview>
Avatar billede segato Nybegynder
16. januar 2008 - 12:55 #2
Avatar billede shortcutone Nybegynder
16. januar 2008 - 18:08 #3
Segato - mange tak for dit svar, men dit svar henter ikke xml fra db.
Årsagen til mit spørgsmål er at jeg vil lave det lidt cms-styret således at admin uploader et xml dokument til Start/velkommen page, 1 stk. uploades til bestyrelse page, 1 stk. uploades til medarbejder page osv. Når disse så er uploadet til database henter jeg dem (udfra id i db) til de forskellige sider på sitet.
Det behøver ikke absolut at være XML, hvis der er andre foreslag er jeg også modtagelig over for dem. Det skal bare være sådan at det er admin der gør disse ting og ikke mig (jeg har ikke tid) samt at det dokument der overføres til de forskellige webform's også beholder Bold, Italic, Underline, FontSize m.m.
Avatar billede shortcutone Nybegynder
16. januar 2008 - 18:25 #4
Det kunne måske også være PDF - det er meget vigtigt at webform's beholder Paragraph's, Bold, Italic, Underline, FontSize m.m.
Avatar billede shortcutone Nybegynder
21. januar 2008 - 22:52 #5
Hej Alle, jeg fandt selv ud af det - upload af alle formater til sql db og senere fremvisning af disse via link-btn. Så nu vises doc's, pdf's, forsk. images m.m.