Avatar billede hebsbebs Nybegynder
16. januar 2008 - 08:56 Der er 10 kommentarer

Bedste converter fra DVD til Avi/Mpeg4 med god kvali,tekst og AC3

Jeg har købt en Synology NAS 107+ server og en D-link DSM 520 Medieplayer til stuen for at streame mine dvd film og musik.
Men Medieplayeren kan ikke afspille ISO eller IFO filer. Har brugt DVD Cloner Mobile til at konvetere mine DVD til AVI. Tekst og AC3 er fint, men billedkvaliteten halter lidt.
Har forsøgt at bruge www.Handbrake.fr - jeg fulgte info, men efter 2 sek skrev den at den var færdig. Men den lille færdige fil kunne kunne jeg jo ikke åbne.

Hvilken Converter kan jeg istedet bruge og gerne en Guide til
den ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 09:25 #1
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
16. januar 2008 - 09:55 #2
Men denne guide laver jo ikke så høj billed opløsning.
og hvad med AC3 Dolby Digital lyden ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:01 #3
Dolby lyden kan rippes fra din DVD hvis det er den er tilgængelig. Se noten under punkt 3.

Ang. Kvaliteten så er det klart at når du er nødtil at konverter så vil du tabe lidt på kvaliteten uanset hvordan du vælger at gør det.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
16. januar 2008 - 10:30 #4
Avi filmen skal vises på mit TV gennem en D-link DSM 520 wireless medie player - vil den ovennævnte billedopløsning være det bedste på et tv ?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:39 #5
Hvad med at vælge en anden media player, som kan afspille ISO filer? Så kan du lave en fuldstændig kopi af din DVD.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
16. januar 2008 - 10:58 #6
Ved ikke hvad det skulle være for en - hverken Pinnacle Showcenter 250 eller D-link dsm 520 kan ??
Der skal også være Hdmi udgang på den.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:58 #7
Jeg fandt noget som du måske ville finde interessant: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=31102&PN=1&TPN=2

Det lader til at folk på nettet ikke er vildt imponeret over DSM-520.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 11:15 #8
eller se det her spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/799242
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
16. januar 2008 - 11:25 #9
Mener du Tvix - sådan en har jeg haft det sidste år, men den kan ikke streame wireless.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 13:09 #10
Hmmm...ja det lader til at det med at afspille ISO er lidt på forsøgsstadiet endnu. JHeg tror altså stadigvæk på at du med DVDdecrypt, en god mpeg4 converter og de rigtige settings kan lave et hæderligt resultat.

Det jeg tænkte på ang. link til www.recordere.dk var mere med hensyn til de 'LAG' problemer folk har haft.