Avatar billede th1 Nybegynder
15. januar 2008 - 21:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Insert ID kun hvis det ikke eksister

Hejsa eksperter, jeg har en masse data i en tabel

men det jeg gerne vil er at hente alt det data og insert det i en anden tabel hvis det Ikke eksiter i den anden tabel ??

er det en mulighed?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2008 - 21:25 #1
En eller anden version af:

INSERT INTO tabelA SELECT * FROM tabelB where id NOT IN (select id FROM tabelA)
Avatar billede th1 Nybegynder
15. januar 2008 - 21:59 #2
Hmms jeg får denne fejl hvis jeg bruger din sætning:

Insert Error: Column name or number of supplied values does not match table definition.

Men hvis jeg bruger denne sætning så bliver der ikke tilføjet noget:

INSERT INTO PhotoStudio_Pictures (ModelID) SELECT ModelID FROM PhotoStudio_Models where ModelID NOT IN (select ModelID FROM PhotoStudio_Models)

noget du har set før??
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2008 - 22:12 #3
I den sidste har du byttet om paa tabel navnene.

SELECT ModelID FROM PhotoStudio_Models where ModelID NOT IN (select ModelID FROM PhotoStudio_Models)

vil per definition aldrig returnere raekker.

Din foerste fejl antyder at der er forskellig antal kolonner - det kan loeses ved at
tilfoeje konstante kolonner i SELECT'en.
Avatar billede th1 Nybegynder
15. januar 2008 - 22:18 #4
takker det virker sq nu så vil i venligt begge svare så i kan få point da i begge fik hjulpet mig
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2008 - 22:42 #5
begge ??
Avatar billede th1 Nybegynder
15. januar 2008 - 23:30 #6
undskyld arne... jeg havde ikke lige set at det var dig begge gange.. det kan jo ske når man ikke har sovet i 35timer
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2008 - 00:37 #7
35 timer ?

Jeg skal hermed ordinere 11 timers non-stop søvn !