Avatar billede fugleberg Nybegynder
15. januar 2008 - 16:57 Der er 5 kommentarer

Har et problem med hvordan jeg får strøm på min campingvogn ?

Hej alle eksperter :)

Jeg har købt en campingvogn som jeg og gutterne skal bruge når vi skal rundt til alle de fede festivaler i danmark.
Og derfor vil jeg meget gerne have noget strøm på min campingvogn til noget lys og noget anlæg :) Jeg har fået fat i 8 bilbatterier som jeg har parallelforkoblet, men vil jo gerne have så der er mulighed for at de kan lades op hvis vi skulle løbe tør for strøm i løbet af sådan en weekend. Så derfor har jeg fået fat i gammel plæneklipper hvor jeg vil montere en bilgenerator på. Jeg ved det kræver noget laderelæ osv. Men hvad skal jeg præcis have for at det skulle komme til at fungere, hvis altså den overhovedet kan lade sig gøre :=) ?

På forhånd tak .
Avatar billede thov Forsker
15. januar 2008 - 17:59 #1
Laderelæet plejer at være indbygget i generatoren (vekselstrømsudgaver). Et par remskiver til en passende udveksling er nok, udover generatoren :-)
Avatar billede fugleberg Nybegynder
15. januar 2008 - 22:28 #2
Okay, men tror du godt det kan lade alle 8 batterier op ? :)
Avatar billede thov Forsker
15. januar 2008 - 23:14 #3
Plæneklipperen leverer ca. 2000W på akslen, så den har ingen problemer, for en alm. bilgenerator belaster ikke mere end omkring 250W (ca. 20A).
8 batterier vil bare tage længere tid at lade op, end et enkelt batteri - that's all :-)
Avatar billede phuc69 Juniormester
16. januar 2008 - 09:07 #4
Har selv haft gang i samme projekt. Blev dog meget træt af det. Så jeg vil forslå dig at købe en færdige generator. De er koster ikke det helt store. Eksempelvis
http://www.powergenerator.dk/3300.html
Avatar billede fugleberg Nybegynder
16. januar 2008 - 14:44 #5
Tak skal du ha thov :)

Ja ved det godt puch69, men det er nu sjovest hvis man selv bygger det :D og har alle delene så det er da bare med at få det prøvet af :D