Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 12:48 Der er 39 kommentarer

Geforce 8600GT grafikkort Driver hjælp!

Har forgæves firsøgt at installere drivere til ovennævte kort, fandt et sted på TWEAK at den bedste til kortet ville være Nvidia forceware driver 169.21, Men ligesom med de foregående forsøg, ca midt i Nvidia installationen, bliver skærmen sort (Tror den tjekker opløsning osv.)og kommer så tilbage, for i 4 bit opløsning at fortælle mig at jeg skal genstarte maskinen, hvorefter alt virker normalt.
Indtil den skal til at starte windows, hvor der kommer en tankestreg i øverste højre hjørne som blinker hvorefter der lige kommer en BSOD og så genstarter maskineriet igen! Det en helt ny msakine, hvor der ikke er 'pillet' ved noget! Selv med den software som fulgte med, sker det samme?!? Er det muligt at tjekke at kortet overhovedet virker?

Skal lige siges at jeg kan godt starte i Fejl sikret tilstand og så fjerne driveren igen, hvorefter den starter op igen, dog med standart drivere!

OS = Windows Hom SP2 + opdateringer

Lidt HELP ville være super dejligt!

PFT

Mol23
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. januar 2008 - 14:21 #1
den driver du prøver at installere er en driver til stationære gfx kort.

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=16663 det er denne du skal bruge. Husk at slette den gamle driver først
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. januar 2008 - 14:23 #2
ups, havde set det som et 8600M GT.. Er det en bærbar eller en stationær? Driveren i mit første link er til bærbar..

http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html denne er til stationær. Virker det ikke vil jeg skyde på det er fordi du ikke har installeret chipsæt driver
Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 15:58 #3
Det en stationær... Chipsæt driveren er det måske den som fulgte med? Nvidia MCP61P Chipset support?
Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 16:01 #4
Har hentet og forsøgt installeret http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html!

Men uden held! Prøver lige at slå anivirus og andre opstarts ting og sager fra og installerer lige chipset først.. Er der andet man burde gøre? Evt genstarte i safemode og logge ind under admin? Eller er det ligemeget for installationen?

Mol23
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. januar 2008 - 16:35 #5
fjerne den gamle driver i safemode er altid en god ide. Så selvfølgelig din chipsæt driver (til XP) den er meget vigtig
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. januar 2008 - 16:36 #6
hvilket chipsæt har dit bundkort? Så finder vi lige den nyeste driver
Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 16:46 #7
Hvor er det nu lige jeg tjekker det?
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. januar 2008 - 18:04 #8
hvad hedder dit bundkort?

Hent everest her
http://filehippo.com/download_everest_home/

Det kan fortælle dig det meste om din com :)
Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 19:10 #9
Everest siger bare at det er Unknown CPU @ 3000 MHz og Motherboard unknown det samme med Chipset! Bios´en er en AMI (07/10/07) Så den skulle være god nok! Skal bare lige finde ud af hvad det er for et bundkort jeg har med at gøre! Tror det er et ASUS M2N-MX SE... Men er ikke sikker!
Avatar billede mol23 Nybegynder
15. januar 2008 - 19:24 #10
Prøver lige at installere drivere til det! Så sikker er jeg faktisk på at det er det!
Avatar billede mol23 Nybegynder
16. januar 2008 - 13:02 #11
Nå det virkede heller ikke! Det er som om hvergang jeg får installeret softwaren til kortet, så bliver skærmen sort, som om den lige skal indstille kort og skærm, og så genstarter den bare!
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. januar 2008 - 13:36 #12
du er sikker på du har fået installeret den rigtige xp chipsæt driver? Har du et andet gfx kort du kan prøve med?
Avatar billede mol23 Nybegynder
16. januar 2008 - 14:31 #13
Bundkortet er ASUS M2N-MX SE, har prøvet at installere, først Nvidia_Chipset_Raid_v6533_32bit - genstart - og så driverne fra http://www.nvidia.com/object/winxp_169.21_whql.html ... og det samme sker hvergang! Er kommet helt i tvivl om grafik kortet overhovedet kan køre under win XP! Har desværre ikke nogle andre kort at prøve med! :-(
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. januar 2008 - 16:46 #14
det kan sagtens køre under xp.. Du har ikke en makker hvor du lige kan låne hans kort i 5 min og evt prøve dit i hans maskine?
Avatar billede mol23 Nybegynder
16. januar 2008 - 17:37 #15
Jamen hvad skulle jeg kunne finde ud af ved at sætte et andet kort i? Jeg kan jo godt starte maskinen op! Problemet er jo at få installeret driverne rigtigt, så windows ikke bare bruger standart drivere! Kortet er fundet som et 512 mb´s kort, og opløsning og det hele ser fint ud, lige indtil man installere driverne til det! Så ved ikke om jeg skal fjerne alle drivere og prøve forfra, altså med audio, grafik osv. Eller om jeg skal formatere skidtet, og prøve en windows clean install og så bruge de med følgende CD´er.

Mol23
Avatar billede drgonzo Praktikant
16. januar 2008 - 19:15 #16
prøv en ny install, virker det ikke er det nyt kort
Avatar billede mol23 Nybegynder
17. januar 2008 - 21:34 #17
Hmm .. Kortet virker! Har prøvet at sætte det i en anden maskine. Er begyndt at tro at det måske er det onboard grafik kort, som driller! Altså at jeg ikke lige i bios kan se hvor jeg slår det fra... Men driverne til det grafik kort Nvidia 6100 virkede upåklageligt! Så nu det lige en smule mere mystisk :-)

MOL23
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. januar 2008 - 22:45 #18
du skal deaktivere onboard gfx i bios
Avatar billede mol23 Nybegynder
19. januar 2008 - 13:37 #19
Det vil jeg så lige prøve... Kan det være derfor, at den under genstart fnde på at gå i stå, efter jeg har installeret drivere til den "ikke onboard" Grafik kort?

MOL23
Avatar billede mol23 Nybegynder
19. januar 2008 - 15:49 #20
De eneste optioner jeg har under Primary Graphics Adapter er [PCIE-> PCI -> IGP] eller [IGP -> PCI -> PCIE] Jeg er ret sikker på at kortet er et PCIE kort, Så har sat den til at følge [PCIE-> PCI -> IGP] ... I BIOS hedder Det jeg kigger under "Southbridge MCP61 Chipset Configuration"!... Er det rigigt?
mol23
Avatar billede mol23 Nybegynder
19. januar 2008 - 21:41 #21
Er igang med en clean install af win XP Home! Har en disk som hedder "Sparkle Computer, Smartinstall" (www.sparkle.com.tw) og En som hedder "M2N-MX SE series. Nvidia MCP61P Chipset Support CD Rev.324.02" sidstnævnte fra Asus... Hvilken en først?

:-) mol23
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. januar 2008 - 23:48 #22
den fra asus
Avatar billede mol23 Nybegynder
20. januar 2008 - 22:57 #23
Mystisk! Det virker stadig ikke! Nu har jeg vist snart været alle muligheder igennem! Win clean install, med og uden opdatereinger..  alle asus drivere fra CD, derefter installeringer af indtil flere nye og baguddaterede Nvidia drivere og stadig kommer der lige en huritg BSOD inden den genstarter... dog siger den når jeg har installeret Nvidia produktet at ("The nv4_disp display driver has stopped working normally. Save your work.....") Har ikke lige kunne finde ud af hvorfor? Eller hvad der kan gøres ved det!?!

MOL23
Avatar billede mol23 Nybegynder
20. januar 2008 - 23:21 #24
Når jeg så endelig mener at nu må det være installeret, og Windows selv har fundet det på CD´en .. så kommer der sjove streger på tværs af skærmen.. og efter genstart kommer den blå skærm bare igen, og jeg er nødt til at genstarte fra sidst kendte start hvor systemet virkede!?!

MOl23
Avatar billede mol23 Nybegynder
21. januar 2008 - 20:05 #25
Tror efterhånden ikke der er andet at gøre, end at prøve at købe en ny strømforsyning! Det det eneste jeg lige kan se mig ud af! Altså hvis en 400 Watt Ikke er nok til det dumme kort! Prøver lige at se om jeg kan få mere ud af den, men ellers må det være svaret!
Avatar billede mol23 Nybegynder
21. januar 2008 - 20:17 #26
Additional information about the problem:

BCCode: 116
BCP1: 87C89DB8
BCP2: 8B2CD540
BCP3: 00000000
BCP4: 00000002

Ringer det nogen klokker hos nogen?
Avatar billede drgonzo Praktikant
22. januar 2008 - 11:13 #27
hvis det er en discount psu kan det godt være problemet
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 09:10 #28
Ja, men problemet og min manglende forståelse for problemet er at jeg har set systemet køre med 8600GT´eren eneste som er "nyt" er en harddisk jeg har sat ekstra i! Og kan derfor ikke forstå at de hos "Topdata" har kunne få det til at køre sammen! Det er en såkaldt "samlet køb" PC, altså en som er købt som beset! Men pludselig holdt grafikkortet altså op med at virke! Selvom Windows stadig finder det, er det når jeg installerer driverne til det, at den går i sort, og melder fejl!
Så det er lidt mystisk! Men tak for ihærdigheden.. Håber jeg finder en løsning!
Mol23
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 09:11 #29
Det er denne som der er tale om fra Topdata!
http://topdata.dk/product.asp?product=4251&sub=299

Mol23
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. januar 2008 - 10:42 #30
har du set sys køre med netop det graf kort? Det lyder som et svedent kort. Har du prøvet at fjerne disken igen? Måske du skulle tage Vista i stedet?
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 11:52 #31
Ja jeg så den jo køre da min kammerat havde købt den, hvor den var sat op til at køre med det kort! Men Harddisken, burde jo ikke tage andet end noget strøm, Så kan ikke se hvad problemet skulle være med at den sidder i! En 400 watts strømforsyning 2 HDD´s og et DVD/CD Rom drev, burde den jo kunne klare!
MOL23
Avatar billede drgonzo Praktikant
23. januar 2008 - 12:19 #32
så du et kort magen til køre eller præcis det kort? 400w kan som sagt godt være på grænsen hvis det ikke er kvali.

Der kan være fejl på disken, fejl på controlleren, disken kan være den sidste dråbe der får bægeret til at flyde over for din PSU.. Mulighederne er mange
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 12:23 #33
Ja, det en ren jungle! Men ja, denne eksakte maskine, og det før omtalte kort, har kørt! Og Den (IDE) HDD jeg har sat i sidder som slave, da der sidder en SATA disk i fra fabrikanten, og den kører styresystemet! Men jeg forsætter min søgen, måske det er en update fra AMD/Asus, som jeg skal have installeret, før den vil godtage kortet/driverne!?
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 13:46 #34
"STOP: 0x000000A1 (0xDEAD0010, 0x8A206600, 0x0000000, 0x0000000) Inconsistency detected un the PCI bus drivres intarnal Struckture" Det er hvad den der BSOD fortæller mig! Men så vidt jeg lige husker er 8600GT da et PCIe kort, Men må hellere lige tjekke igen!
Avatar billede mol23 Nybegynder
23. januar 2008 - 15:04 #35
Endelig! Nu fik jeg Windows til at starte op, og fortælle at GFX kortet findes, og at driveren er den nyeste... Det gjorde jeg ved at trække Hardware acceleration´s slideren 1 hak ned... DOG ... Kører den kun med 4 farver og max 800 x 600 resulutoin!

Men stadig fremskridt :-D
Avatar billede mol23 Nybegynder
01. februar 2008 - 12:16 #36
Det er åbenbart driverne til Grafik enhenden som laver ballade i min win installation! Er der noget som SKAL være installerert inden drivere til GFX kort kan blive installeret ordentligt? Eller er det bedst bare at installare det før SP 1 og 2 osv?

MOL23
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2008 - 12:49 #37
Chipsæt driver skal være indstalleret. Du skal kun installere SP2, den indeholder også alt fra SP1, installerer du begge kan det give probz
Avatar billede mol23 Nybegynder
01. februar 2008 - 13:32 #38
Okay, se det vidste jeg ikke! Prøver lige igen så :-)
Avatar billede mol23 Nybegynder
20. september 2008 - 19:03 #39
Drgonzo smid lige et svar så jeg kan lukke!