Avatar billede fenriz Nybegynder
14. januar 2008 - 16:02 Der er 1 løsning

Tilslutte computer til domæner

Jeg har problemer med at tilslutte en min pc til en ny oprettet domain controller?

hvis jeg går ind i "System >> Egenskaber >> Skift" og vælger "Domæne", skriver navnet som den finde og ber om brugernavn og password. Så siger den!

___________________________________________________________________

Følgende fejl opstod under frosøget på at tilslutte computeren til domænet "test-domain":

Et forsøg på at fortolke DNS-navnet på en DC i det domæne, der oprettes forbindelse til, mislykkedes. Kontroller, at klienten er konfigureret til at få adgang til en DNS-server, der kan fortolke DNS-navne i detinationsdomænet.

______________________________________________________________________

Hvor ligger fejlen?
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2008 - 18:36 #1
i din ip konfiguration skal du indstille DNS til den ip din Domæne Controller har.
(forudsat at du har fulgt standard konfiguration og din DC derved også er DNS server)

din klient maskine skal følgende....
Hent automatisk ip (hvis du har en DHCP server ellers manuelt ip)

Konfigurer DNS manuelt