Avatar billede jonasst Nybegynder
14. januar 2008 - 11:12 Der er 7 kommentarer

Udskriv SqlDataSource

Hej eksperter
Jeg har problemer med nogle af mine <asp:SqlDataSource>  som ikke udfører en update. Derfor kunne jeg godt tænke mig at kunne se sql strengen. Har prøvet med response.write i min code behind men kan ikke få det til at virke. Kan nogen vise mig lyset?
På forhånd tak.
Avatar billede everclear Praktikant
23. januar 2008 - 09:19 #1
SqlDataSource1.UpdateCommand giver dig din SQL string. Så er det jo bare et spørgsmål om at du indsætter dette i dit event (hvad det end måtte være)

Respose.Write(SqlDataSource1.UpdateCommand);
Avatar billede jonasst Nybegynder
23. januar 2008 - 10:24 #2
Tak for dit svar.
Har prøvet at knytte Response.Write til eventen Updated men får følgende fejl
CS0123: Ingen overload for 'sqldatasource1_Updated' svarer til stedfortræderen 'System.Web.UI.WebControls.SqlDataSourceStatusEventHandler'

Hvis jeg istedet knytter den til UPDATING virker det men så kan jeg kun se param1 = @param1 AND param1 = @original_param1
Det er lidt ærgeligt hvis man gerne vil bruge det til fejlsøgning og se om der f.eks. er et parameter som ikke får nogen værdi.
Avatar billede everclear Praktikant
23. januar 2008 - 12:31 #3
Har du prøvet med:

SqlDataSource1.UpdateParameters["param1"].DefaultValue;
?
Avatar billede jonasst Nybegynder
24. januar 2008 - 11:10 #4
Den må du lige forklare lidt nærmere
Avatar billede everclear Praktikant
24. januar 2008 - 15:11 #5
Din SqlDataSource består jo af nogle forskellige parametercollections. Herunder update. Disse parameters kan du jo tilgå efter værdien af dem er blevet sat.

Det vil sige, hvis jeg i et event vil have fat i værdien af min updateparameter "ProduktNavn", så kan jeg jo bruge:

Respose.Write(SqlDataSource1.UpdateParameters["ProduktNavn"].DefaultValue);

Hvis du finder din Sqldatasource i dit code-view (det der viser din HTML), så kan du under <UpdateParameters> se de forskellige updateparameters din SqlDataSource bruger.
Avatar billede jonasst Nybegynder
05. februar 2008 - 11:31 #6
Hej igen og tak for svaret. Undsyld  - men jeg har haft for travlt til at svare før nu.
Har prøvet følgende på en query som virker:
protected void srcUsers_Updating(object sender, SqlDataSourceCommandEventArgs e)
    {
Response.Write(srcUsers.UpdateParameters["UserName"].DefaultValue);
}

Har også prøvet at sætte den under Updated på datasourcen men jeg får ikke noget response.
Hvad kan være galt?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 10:33 #7
Du bør nok lukke dine gamle, åbne spørgsmål.