Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 19:27 Der er 20 kommentarer

Kan ikke installere Win XP

Jeg er bruger af XP, og pludselig kan jeg ikke gå på nettet via mit bredbånd, jeg får ikke tildelt en adresse fra min router, de andre pc'er jeg har kører fint. Jeg laver en ip-release/renew men ingen tildeling af adresse. Jeg forsøger at finde fejlen ved at geninstallere min driver til netkort men uden held, da maskinen ikke har været "ristet" et stykke tid vil jeg lave en ny installation af XP!! men her fejler maskinen meget tidligt i forløbet.. efter ca 45 sek. stopper den pludseligt med en besked om at deer er fundet en fejl, og at windows er blevet lukket ned for IKKE at beskadige computeren, jeg bliver bedt om at genstarte, samt kontrollere om der er vira på pc'enchecke harddiske/controlere og evt. køre chkdsk /f
Jeg har så prøvet en anden installation (Win98) men her fejler den også, jeg har en anden disk liggende som blev sat i - uden held - samme fejl!!
Jeg har kørt diverse virusprogrammer, og spybot finder en trojansk hest som den ikke kan fjerne, jeg har også kørt hijack og swedder, pc'en virker absolut fint når jeg kører uden net....
Jeg vil blive meget glad for lidt hjælp her.....
Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 19:58 #1
Måske jeg kunne få lidt hjælp til bare at formatere skidtet....
Avatar billede justrace Novice
13. januar 2008 - 20:09 #2
Lyder self. tåbeligt, men en anden gang kan du bruge denne jævnligt. Ikke for at være bagklog, men bare gøre opmærksom på siden.
Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 20:15 #4
Fint, men når jeg nu ikke kan komme på nettet med maskinen. Har du et gæt på hvad det er galt med min pc ??
Avatar billede waldenb Nybegynder
13. januar 2008 - 20:37 #5
Hvad har du af hardware? jeg har lige haft den samme blå dødsskærm. Jeg tror mit problem var mine SATA harddiske der kørte RAID (fejlmeddelelsen kom efter jeg prøvede at installere ny harddisk controller). Der følger ikke en ordentlig driver med på XP installations cd'en. Jeg lavede en diskette med drivere fra den cd der fulgte med mit motherboard (kunne også findes på det der internet du nu ikke kan komme på:-)).
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2008 - 21:04 #6
det er tit ekstra hardware der gør at man ikke installere igen, så jeg ville tage netkort, lydkort m.m.. ud af maskinen, altså alt overflødigt hardware.
Formater hdén, med feks. en gammel start diskette win98, fdisk. el. måske killdisk.
Men formater den så der ingen partitioner er på.
Derefter kan du så roligt køre din xp cd, og oprette en ny partition, og starte din ny installation af xp.
Husk blot at cd-rom (som helst skal være et dvd drev) skal stå til 1. boot device i bios.
Tag internet fra, mens du installere, og husk at aktivere firewall, før du henter opdateringer.O)
13. januar 2008 - 21:09 #7
Generelt ->
http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2008 - 21:12 #8
for meget info, kan godt forvirrer..!!..O)
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 21:19 #9
Giv den en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 21:45 #10
Jeg er ved at bruge killdisk - vi får se, fdisk kunne ikke klare opgaven, så kill........
Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 22:37 #11
Jeg har nu downloaded diverse programmer, booted op, men kan IKKE få et d-drev så jeg er lige vidt.... Jeg er gået tilbage til f-disk og har fået slettet det jeg derfra kan slette, men det er jo ikke det hele der kan slettes derfra.
Jeg har prøvet at installere WIN XP men får stadig samme fejl!!
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2008 - 22:55 #12
Hvad er det for et d-drev du ikke kan få
Avatar billede oldyer Nybegynder
13. januar 2008 - 23:01 #13
Jeg kan ikke skifte til drev d, da der ikke indlæses nogen drivere mscdex not found
så jeg kan ikke læse killdisk ind
Avatar billede off-line Nybegynder
14. januar 2008 - 13:46 #14
Nyinstallation. Hvordan booter du op, i windows eller på winCDén?
Prøv at vaske din winCD i lunken opvaskevand.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 12:41 #15
Respons?
Avatar billede oldyer Nybegynder
16. januar 2008 - 15:46 #16
Puh ha - nu er det løst, jeg har downloaden og lavet en bootbar cd med diverse værktøjer (med driver til mit sata dvd-rom) og så kørte det, værktøjet var killdisk, og efter en noget hård formatering, så kunne der installeres XP, og deles op i partitioner osv. - Jeg må sige manga tak for hjælpen, helgec's værktøjer var nok det der fik hul på bylden....
Avatar billede oldyer Nybegynder
16. januar 2008 - 15:50 #17
Hvordan deler jeg så lige mine point ud ???? Samt lukket spørgsmålet ?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 15:51 #18
Godt nok, husk at lukke:)
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 15:55 #19
Du skriver det var helgec værktøjer, som hjalp. Så beder du bare ham om at
lægge et svar, som du efterfølgende accepterer.
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2008 - 07:48 #20
Så lægger jeg et svar