Avatar billede safesite Nybegynder
13. januar 2008 - 18:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Købe Canon Ixus 860 IS online - men hvor?

Jeg agter, at købe et nyt digitalkamera af mærket Canon Ixus 860 IS i en eller anden Internetbutik fordi det er oftest billigere end i de fysiske forretninger tæt på mig hvor jeg bor.

Nu er det dog sådan, at jeg engang før har "brændt" mig ved, at købe en laptop hos en sådan onlinebutik og er nu blevet lidt forsigtigt mht. at undersøge firmaets ry inden og hvor god de er til service, løfter, overholdelse af købeloven osv.

Jeg har været på www.edbpriser.dk og set dette kamera blive solgt til en rimelig pris men listen af forhandlere er lang og jeg ville høre om nogen ved noget om nogle af dem og om det er "sikkert" at handle dér ift. de før nævnte problempunkter.

Der er:

digitalfoto.dk (har læst om indlæg fra folk som har haft en del problemer med dem mht. især kundeservice og reklamation men som er ca. et halvt år gamle og nogle få positive)

getmore A/S (kan huske, at der har været MEGEN negativ omtale af dem hvis ikke jeg tager fejl)

kamerashop.dk

Multimedia World A/S (også her MEGEN negativ omtale hørt)

Express Delivery ApS

CompuMail ApS

Foto & Fun

Fotohuset Virum

shopITonline

pc-netto.dk (hørt MEGAMEGET dårligt om dem også)

Alle dem uden kommentar har jeg ikke rigtig nogen anelse om. Er der nogen som kan anbefale nogen af disse eller en helt tredje? Eller måske en side som edbpriser.dk hvor man kan få lignende indtryk/priser og søge efter hardware af den slags?

På forhånd tak for ethvert svar.
Avatar billede websitebasen Nybegynder
13. januar 2008 - 19:04 #1
Avatar billede safesite Nybegynder
13. januar 2008 - 20:56 #2
Det lyder jo meget fint med f.eks. befro.dk og deres priser på kameraet men hvad med deres kundeservice, ry på nettet hos andre der har handlet dér osv.???

Det var mest det, jeg var ude efter for prisen hos dem er den samme som f.eks. hos digitalfoto.dk men dem ved jeg ligeså lidt om som befro.dk ligesom jeg heller ikke ved noget om de andres ry/kundeservice osv. som jeg angav i min liste.

Det er det jeg sådan set efterlyser for købet kan foretages temmelig mange steder til den pris. ;)
Avatar billede enya Nybegynder
13. januar 2008 - 22:52 #3
Jeg købte selv et Digicam. hos Fotohuset i Virum for ca. 4 år siden..
Det var dengang en helt fin handel/service - men det kan jo have ændret sig siden.. Ved ikke om denne info. kan bruges til noget..?
Avatar billede safesite Nybegynder
14. januar 2008 - 18:36 #4
Hej Enya,

tak for svar. :-)

Ja, det bliver et skud i tågen. Men Virum er måske lige lovligt langt væk fra Jylland. Ikke fordi jeg ikke kunne bestille det derovre fra og så få det tilsendt men jeg kender intet til den forretning og det er altid lidt nemmere, at have en forretning fysisk "lidt tættere" på end Virum omend der er lidt afstand også her i Jylland mth. de firmaer som jeg nævnte i den liste.

Men takker for et godt fingerpeg. ;-)

Er der ellers ikke nogen der kender noget til de firmaers ry som er på listen fra edbpriser.dk og om man kan handle der? Kom frit frem! :-D
Avatar billede enya Nybegynder
14. januar 2008 - 21:00 #5
Hej safesite:
Helt enig med dig. Når man køber på nettet, er det selvfølgelig sværere, hvis noget skal repareres/byttes.
Jeg har også selv købt i alm. fotoforretning - men begge Digicams har ikke fejlet noget - så der har det ikke haft nogen betydning.
Håber nogen kender de andre firmaer og kan rådgive dig..! :) Mvh. enya
Avatar billede safesite Nybegynder
23. januar 2008 - 17:30 #6
Hej Enya,

ja det håber jeg også. Takker for dit input alligeveller... ;-)
Avatar billede enya Nybegynder
17. marts 2008 - 23:23 #7
Lukke du ikke her..?
Avatar billede safesite Nybegynder
18. marts 2008 - 11:17 #8
Lukke? Hvorhenne? Hvordan? Jeg har desuden stadigvæk ikke fået svar på mit spørgsmål. Altså i hvert fald ikke på det jeg nævnte. Derfor kunne jeg heller ikke endnu give pointene og derfor må spørgsmålet betragtes som stadigvæk åben indtil det modsatte sker.
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 02:17 #9
Har du fundet ud af noget..?
Jeg har selv købt hos Midtdata og været godt tilfreds med både varer og kundeservice.. :)
De har f.eks. dette digicam.: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=2048B007&goto=productinfo&conceptbutik=&titletekst=Canon%20Ixus%20950%20IS%20-%208%20Megapixel%20-%20Sølv%20-%204x%20Optisk%20/%202048B007-%20midtdata.dk&mainfunc=link
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 02:29 #10
NB: Det er vist ikke dét, du "efterlyser".. :( Men med Canon kan det vel ikke gå helt galt.. :)
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 02:46 #12
NB: Begge camera'er er på samme link - derfor driller linket.. sorry :)
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 06:05 #13
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 06:11 #14
SORRY - Det var da et helt forkert link.. :( Det skulle være dette: http://www.computercity.dk/index.aspx?identifier=DK39813
Avatar billede safesite Nybegynder
04. maj 2008 - 12:55 #15
Hej Enya! Jeg har fundet ud af noget men det blev et Panasonic DMC-TZ3. Jeg har været lidt skuffet over Canon pga. nogle problemer med knapper/zoom og batteriet så nu har jeg fået mig det andet og det er noget som jeg slet ikke fortryder. Kameraet er så godt og har så mange egenskaber og den særdeles god pris, at jeg nok bliver ved mærket i fremtiden hvis de fortsætter sådan. Kan kun anbefales! ;)

Men du har gjort dig megen umage så jeg giver dig pointene alligevel.

Takker dig mange gange for din tid og indsats.

God weekend til dig! ;)
Avatar billede enya Nybegynder
04. maj 2008 - 19:56 #16
Rart at du har fundet et, som du er glad for.. :) Og tak for points :)