Avatar billede kurdo Novice
12. januar 2008 - 20:59 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

en spejlrefleks digitalkamera..

hej alle experter! :)

jeg sidder nu her og er næsten forelsket i en spejlrefleks kamera til at tage flotte fotos med og rediger det på computeren. :)

jeg har intet erfaring om det, jeg har besøgt sony.dk canon.dk og bare generalt søgt på google efter kameraer, der står alt mulig fx med mm osv.. vis vi tager fx den her:

Canon EOS 400D Kit - 18-55mm

jeg gætte på det første er navnet+modellen, men hvad er 18-55mm?
og hvilket mærke er bedst? er det ikke canon eller sony?

jeg har brugt eksperten.dk's pris funktion, og jeg fandt dette:
http://www.befro.dk/shop/canon-eos-400d-454p.html

til ca. 4500 kr. men jeg ved ikke hvor god den er, hvad skal jeg kigger efter for at finde en god kamera til en rimelig pris?

jeg søger en kamera til omkring 5000 kr. :)
da det er til mig selv og jeg er en dreng på 16, som skal bruge den til fritid, så er der ingen grund til at give mere for den, har i evt nogle links til guide omkring spejlrefleks kamera ? :)

mvh. harem
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
12. januar 2008 - 21:27 #1
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos400d/
...verdens bedste site omkring digital-kameraer

Bedste mærker, jeg er ikke i tvivl: Nikon eller Canon
Avatar billede perj Nybegynder
12. januar 2008 - 22:59 #2
Avatar billede enya Nybegynder
12. januar 2008 - 23:12 #3
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. januar 2008 - 00:47 #4
Jeg vil også klart sige Nikon eller Canon. Canon EOS 400D er udmærket til den brug du ønsker.

"18 - 55 mm" angiver kort sagt hvor meget zoom det medfølgende objektiv (optikken) har (18 = mindste zoom, 55 = maks. zoom). Jo højere tal, desto mere zoom. 18 - 55 mm giver en god standard zoom, uden at du dog kan zoome voldsomt meget ind. En fordel ved spejlrefleks er, at du altid senere kan købe et nyt objektiv og så kan du skifte mellem dine objektiver efter behov. Hvis du ønsker mere zoom, kan du f.eks. senere købe et "70 - 200 mm" objektiv el. lign.
Avatar billede Beach Mester
13. januar 2008 - 01:34 #5
Tror du ville få rigtig rigtig meget mere hjælp hvis du som enya skriver, lige bruger 5 minutter på at lukke nogle af dine gamle spørgsmål.

Det første spørgsmål du har stillet her på E er på nær en enkelt dag 1½ år gammelt og siden du har oprettet en profil har du ikke bare én gang været inde og acceptere et spørgsmål:-(

//Beach
Avatar billede kurdo Novice
13. januar 2008 - 02:46 #6
#fotograf: mange tak.
#perj: jeg takker igen.
#enya: jeg prøver lige at lukke nogle, havde en ven som havde kodeordet til min bruge og han brugte det herind til at spørge, men lukker dem lige.. :)
#old-faitful:  mange tak skal du have, er den Canon EOS 400D god nok? eller findes en der er bedre til en mindre pris? :)
#beach: jeg går hermed igang med at lukke dem. :)
Avatar billede enya Nybegynder
13. januar 2008 - 02:53 #7
>kurdo: Det er helt fint at lukke gl. spørgsmål - men ikke OK at tage point selv, hvis du har fået hjælp fra nogen til spørgsmålene...!
Avatar billede kurdo Novice
13. januar 2008 - 03:04 #8
enya, undskyld, men jeg orker ikke at spørge folk om de vil have point, har spurgte mange, men ingen svarer..

ps. hvad er forskellen på at lukke en spm. og ikke gør? altså udover personen ikke får point?
Avatar billede kurdo Novice
13. januar 2008 - 22:16 #9
tak for jeres svarer, den første der smider et svar vil få point. :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. januar 2008 - 22:29 #10
Jeg vil helt klart mene, at Canon EOS 400D er god nok. Hvis du vælger Nikon, er Nikon D80 nok den nærmeste konkurrent. Uanset hvad du vælger, er det en god idé at holde dig til det mærke du måtte vælge, idet objektiver ikke uden videre kan bruges på andre kameramærker end de er lavet til.

Her er mit svar. Folk bliver dog nok mest tilfredse, hvis du giver point efter hvem du synes du fik hjælp af og ikke blot hvem var hurtigst. Jeg har ikke noget imod at dele pointene med andre ;-)
Avatar billede Beach Mester
14. januar 2008 - 01:20 #11
Kurdo--->
Syntes du skulle bruge endnu 5 minutter på at læse hvordan man bruger E og hvordan man evt. fordeler point:
http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=164

Jeg vil lige prøve at vende den om til den virkelige verden som vi alle er midt i--->

Du skriver du ikke "orker ikke at spørge folk om de vil have point" hvilket får mig til at se rødt. Hvad tror du mine medarbejdere ville tage det hvis jeg i morgen sagde til dem at jeg ikke orkede at lave deres løn?

Jeg er ret sikker på at jeg tirsdag morgen ville have hele huset for mig selv, og forøvrigt selv kunne lave 49 mands arbejde. Du kan godt se at det ikke holder i den virkelige verden:-)

E er opbygget lidt på samme måde, den der arbejder meget (læs: hjælper meget, kommer med den rette hjælp) tjener mange point fra de mange arbejdsgivere der er her. Arbejdsgiveren er i dette tilfælde dig, og hvis du siger til alle dine medarbejdere at du ikke orker at lave løn, og kun vil give løn til dem der stiller sig i kø først.... Så smutter dine medarbejdere sgu væk og finder nogle der betaler ved kasse ét for OK udført arbejde.

Håber du kan se at det ikke er OK at ligeglad med alle de mennesker der forsøger at hjælpe dig. Regner heller ikke med at du hver weekend stiller op hos mig og gør rent uden at få så meget som et "tak for hjælpen kamarat"!!!

Ud over alt dette så skriver du bla. "havde en ven som havde kodeordet til min bruge og han brugte det herind til at spørge"

Det er ikke tilladt at vidergive ens brugerkonto til anden bruger--->
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
"overlade sit brugernavn og password til en anden, eller på nogen anden måde give andre personer adgang til at benytte ens konto."

Håber du vil bruge lidt tid på lige at sætte dig ind i alle de regler som alle vi andre også skal følge. Kun på den måde kan E eksestere og være den hjælp vi alle til tider kan få brug for når vi havner i problemer vi ikke selv kan løse:-)

//Beach
Avatar billede enya Nybegynder
14. januar 2008 - 01:26 #12
TAK for det beach..!
Jeg "orkede" ikke at argumentere med kurdo om regler og overholdelse af disse.. Det virkede som om han ikke "gad" lytte alligevel..
Avatar billede Beach Mester
14. januar 2008 - 02:03 #13
enya--->
Det skal han sgu, hvis han fremover vil have hjælp fra os andre:-)

Hvis han ikke efter denne gennemgang vil lytte, så har han haft muligheden og ingen dårlige undskyldninger fremover vil kunne råde bod på dårlige tilbagemeldinger *S*

Hvis kurdo fremover stadig ikke kan finde ud af det, så må man vel forsøge med en Co-Admin, man syntes man skal give ham en chence for at vise at han kan! Ingen grund til at dødsdømme nogle før de har haft muligheden for at gøre det bedere!

Men takker for takken, der er altid rart at få at vide at man ikke bare sidder her og "klager" for lukkede øre *S*

God morgen

//Beach
Avatar billede enya Nybegynder
14. januar 2008 - 02:07 #14
>beach: Helt enig..! Reglerne gælder for os alle... Men syntes det virkede lidt "håbløst" og synes også han sku' have en chance for at gøre det bedre..
Go'morgen og/eller go'nat til dig osse... Mvh. enya
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. januar 2008 - 05:12 #15
Da jeg var den første men kommentar omkring spørgsmålet - smider jeg også et svar!  ;-)
Avatar billede kurdo Novice
14. januar 2008 - 15:57 #16
Hej Beach og enya.

jeg er skam ikke dum, :)

så nu venter jeg lige et par dage indtil perj sender et svar, så kan jeg dele point til alle 3, old-faitful, fotograf og perj. :)

jeg har lukket alle mine gamle tråder og starter nu på nye..
jeg går gerne op i det fra nu af, men problemet her er jo at du samligne E med et rigtig arbejde..

men vis det var mig der skulle arbejde for en, så ville jeg have alle de penge jeg har tjent, og ikke et øre mindre, men her på eksperten.dk er det faktisk ligegyldigt.. men det er selvfølgelig min mening.. :)

men fra nu af, kan jeg lover jer for jeg overholder reglerne, og jeg vil lige læse dem igennem i aften, da jeg ikke har tid pt..

mvh. harem
Avatar billede Beach Mester
15. januar 2008 - 01:48 #17
kurdo--->

Mener ikke jeg på noget tidspunkt har skrevet du var dum, blot uvidende om hvordan tingene kører her på E *S*

Jeg sammenligner pointafgivelserne her på E med det virkelige liv og løn for at få dig til at sætte tingene lidt i perspektiv. Jo mindre du betaler i løn her på E, jo mindre hjælp vil du få, da ingen vil arbejde "gratis". Dette er IKKE en opfordring til at afsætte flere point pr. ?, der bør kun afgives point efter hvor svært man selv mener et givent ? er at løse -De fleste gange er 60 point mere end rigeligt!

Jo jo, det er rigtigt at der ikke er nogle i den virkelige verden der vil arbejde gratis, de samme forhold har vi jo også her på E. Meget få har lyst til at hjælpe andre hvis ikke man får noget igen i den anden ende. Her på E har vi kun point og ikke rigtigt kroner på bordet. Point er på E en form for velstand / rigdom på viden som beskattes med respekt for en bruger der kan en masse inden for computer mm. Andre igen har brugt deres "velstand" i CV for at vise en kommende arbejdsgiver at man har en meget stor viden inden for et spec. felt som f.eks. foto!

Uanset hvad det er som giveren af en løsning har som motivation, så har alle her på E et system der koster lidt på kontoen får at søge hjælp (også for at begrænse ? som dine der aldrig bliver fulgt op).

For at få større mulighed for selv at stille en masse ? kræver det lidt benarbejde og at du selv kan bidrage med lidt viden inden for det som man du selv mener man er dygtig til. Kan se du selv har bidraget en smugle til andres ? og kommer du med de vise ord så er du jo også med i det store fællesskab vi har:-)

Håber du imellem linierne kan læse at jeg sgu ikke mener du er dum (der skal meget mere til før jeg bruger det ord) men at du ved at bruge nogle minutter på at sætte dig ind i systemet her på E, kan få så meget backup at du næsten kan få hjælp til alt inden for IT når tingene kører fast og man ikke kan komme videre.

//Beach