Avatar billede rassermus Nybegynder
12. januar 2008 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Simpelt spørgsmål med mange points - SVAR HURTIGT!

Jeg har fået en backup af en MSSQL-database og vil lægge den ind på mit webhotel.

Jeg har hentet MS SQL Server Management Studio, men jeg er for dum til at kunne gennemskue, hvordan jeg får indlæst backup-filen (filnavn.bak) som jeg har liggende på min lokale maskine.

Hvis nogen kan hjælpe hurtigt, vil jeg blive meget glad, da det haster...

:-) Rasmus
Avatar billede pimanx Nybegynder
12. januar 2008 - 15:25 #1
1. Gå ind i Management Studio
2. Højreklik på "Databases" og vælg Restore
3. Giv din restored database et navn. Nederst i vinduet vælger du "From Device". Browse hen til din .bak fil og vælg den.
4. I vinduet til venstre vælger du Options. Vælg den sti din database skal installeres til (mdf og ldf fil). Bare vælg samme sti til begge filer.
5. Tryk ok.

Så skulle .bak filen gerne installeres på serveren.
Avatar billede rassermus Nybegynder
12. januar 2008 - 15:34 #2
Når jeg vælger BROWSE, kan jeg ikke browse efter filen lokalt på min maskine. Det er det der er problemet.

Det virker som om der kun browses på SQL-serveren (ligger på et webhotel).

Har du endnu et forslag?

:-)
Avatar billede pimanx Nybegynder
12. januar 2008 - 15:50 #3
Ja, det er vist rigtigt nok - du kan ikke browse på netværket, men kun på den lokale maskine. Hvis du kender stien til SQL-serveren, kan du indtaste den manuelt. Fx: \\sqlserver\d$\stil\til\fil.

Hvis du ikke kender stien, er du enten nødt til at lægge filen op på sql-serveren, eller også skal du spørge support hos dit webhotel.
Avatar billede rassermus Nybegynder
20. januar 2008 - 13:40 #4
Jeg vil jo netop browse på min egen maskine... Hmm..

Jeg finder nok ud af noget, men tak for dit hurtige svar...
Avatar billede rassermus Nybegynder
20. januar 2008 - 13:41 #5
Jeg har prøvet at trykke acceptér, men jeg kan ikke se, om det har virket...