Avatar billede dannitn Nybegynder
11. januar 2008 - 18:30 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Formatering af Windows XP

Hej.

Jeg har tidligere installeret Windows XP på min bærbar, som før i tiden havde Windows Vista. Men nu er min bærbar gået helt i banan. Det hele ser ud til at lagge, og det er sket pludseligt, så jeg vil gerne have formateret min bærbar hurtigst muligt.

Jeg har en Windows XP fra gamle dage, som virkede til at installere det fuldent. Men vil det stadig virke på de "nyere" bærbar PC'er?

Jeg prøvede engang at installere det på denne bærbar, men drivers gad ikke installeres, så jeg fik en gammel ven til det. Da jeg havde installeret Windows XP med denne gamle CD, og ikke kunne installere drivers, så genstartede jeg min bærbar. Den nåede til det der "Instillinger Gemmes" men den gik helt i stå, da den nåede til "Windows lukkes" - Er der nogen forklaring på dette?

Så jeg vil gerne vide, om jeg kan formatere min computer ved hjælp af denne Windows XP kopi.

Jeg ser frem til svar.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 18:35 #1
er det en piratkopi vi snakker, så er det imod ekspertens regler at hjælpe en med såndan en !

Få den lovlig her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=397721 har selv sådan en i den version !
Avatar billede dannitn Nybegynder
11. januar 2008 - 18:37 #2
Det er en købt CD fra gamle dage.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 18:38 #3
Så den er lovlig ?
Avatar billede fmll Nybegynder
11. januar 2008 - 18:40 #4
Du skal boote din bærbare med XP cdén. Det vil sige at du skal slukke computeren, indsætte XP cdén i disk drevet og derefter tænde for din computer. XP vil så starte op. Hvis den spørger dig om du vil bevare dit filsystem skal du taste nej. Derefter spørger den om du vil formatere dit drev og det vil du.
fmll
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 18:42 #5
Følg denne guide http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/xp-installation-side2.htm der står det til punkt og prikke !
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 18:42 #6
Svar
Avatar billede dannitn Nybegynder
11. januar 2008 - 18:46 #7
Tak, jeg ser på det.
Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 19:16 #8
Derefter et godt råd, få lavet en ghost cd, så du har et image af Windows fra da du lige installerede det. Så kan du bare proppe den cd/dvd i, genstart også installere windows som da du lige installerede det fra starten.

brug dette program http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/ det er rigtigt !