Avatar billede hsp5 Nybegynder
06. december 1999 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Freeware IDE til Java2

Hej, er der nogen der ved hvor man kan finde freeware IDE til java2, jeg er lidt træt af at skulle designe skærmbilleder i hånden. Jeg har brugt JBuilder2, men den kører jo med jdk1.1.6.
Avatar billede root Nybegynder
07. december 1999 - 10:13 #1
JBuilder3 er udkommet, og den bruger ren Java2 - jeg har bare ikke kunne finde den på nettet endnu (mail mig hvis du gør!).

Sun Microsystems (firmaet bag bla. java) har lavet noget der hedder Java Workshop, den er lige udkommet i version 2. HOLD DIG FRA DEN!!

Prøv i stedet at downloade Sun's nyligt opkøbte produkt; NetbeansDeveloperX2. Den er IKKE kun til beans som det måske kunne lyde. Du skal dog have jdk1.2 eller højere for at installere & bruge den.

Det meget interessante ved NetBeansDeveloper er efter min mening at; den er lavet i java så jeg bruger den selv både i Linux og Win98.

Men vigtigst: Den er gratis!! og der er god support på nettet - med tutorials osv...Den kan downloades, og du kan se screenshots etc. på www.netbeans.com

Held og Lykke... rasmusaslak@hotmail.com
Avatar billede root Nybegynder
11. december 1999 - 09:44 #2
Jeg har lige fundet ud af at JBuilder3, som nok er det bedste IDE til Java2 er udkommet som gratis version...

Den hedder "Foundation" så vidt jeg forstår. Den er formentligt udviklet med henblik på Linux og Solaris, men den kunne også fås i WinNT version (der stod ikke noget om win9x/2000).

Den skulle efter sigende, som Netbeans, være 100% Java !

www.borland.com
Avatar billede mortenk2 Nybegynder
16. december 1999 - 10:15 #3
Som nævnt ovenfor JBuilder Foundation til Linux, Solaris og WinNT. Den skulle dog kunne køre på win 9x også, der skal vist ændres lidt i startup scriptet. Desuden findes der også FreeBuilder på www.freebuilder.org
Avatar billede hsp5 Nybegynder
06. januar 2000 - 15:47 #4
Jeg har givet Root 20 point fordi han har svaret først
Morten2k har fået 10 point da han også er kommet med et svar.

tak skal i have

hsp5