Avatar billede tiger_dk Mester
11. januar 2008 - 16:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Smække en .exe fil af program ud på ud på cd som ISO !

Hej !

Jeg har et spørgsmål omkring et program jeg har licens på, men som jeg bare downloade fra producentens side som .exe fil, nu kommer det det jeg vil spørge om, kan man smække sån en .exe fil ud på en CD/DVD, altså en ISO fil, og hvor programmet så starter på installtionen ! Alså der kommer først en menu frem, hvor man så vælger hvad vil gøre !

I princippet kunne jeg jo bare bestille en cd/dvd fra producenten side med programmet på, men det koster jo fra producentens side at sende sådan en (ikke fordi det sikekrt ville vært dyrt, men hvis det andet kunne lade sig gøre, så ville det være fint)

På forhånd tak !

Mvh
tiger_dk
Avatar billede mickey777 Nybegynder
11. januar 2008 - 23:48 #1
Hvis programmet per automatik skal opstarte når OS er indlæst kan du blot tilføje en auto.inf med følgende indhold:

OPEN=RUNSHELL.EXE dinefil.xyz
ICON=ditikon.ICO

Brænd programmet sammen med auto.inf over på en cd så starter den automatisk.
Avatar billede tiger_dk Mester
12. januar 2008 - 10:51 #2
hvordan lige, skal det her du skriver smækkes over i en noteblok også sammen ud på cd'en ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
12. januar 2008 - 17:23 #3
Korrekt, åben noteblok og tilføj linierne:

OPEN=RUNSHELL.EXE program.exe
ICON=programikon.ICO

Gem indeholdet som auto.inf

Bagefter brænd autoinf sammen med program.exe på en cd.
Avatar billede tiger_dk Mester
12. januar 2008 - 19:57 #4
det kan man så gøre alle sådan programmer, man gerne vil have til at starte op på cden ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
12. januar 2008 - 20:47 #5
ja, men de kan dog ikke boote op i dos :)
Avatar billede tiger_dk Mester
12. januar 2008 - 21:11 #6
Fint, tak hjælpen !

Smæk et svar !

Hvis de også skulle kunne boote op i dos, hvad skulle der så gøres ! Ikke fordi jeg skal bruge det til noget ! Bare af ren nysgerrihed !
Avatar billede tiger_dk Mester
13. januar 2008 - 00:20 #7
nu er jeg måske lidt for meget krævende, men kan man køre det således, at når disken automatisk starter op, så går installationen af programmet automatisk igang ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
13. januar 2008 - 22:45 #8
Det kommer an på om programmet kan køres i dos mode! Kan programmet det, skal du blot bruge en windows 98 bootdisk også lave et bootimage som du loader under brændningen.

Hvis den fil du henviser til er setup.exe så starter installationen automatisk :)
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 10:04 #9
Cd'en starter godtnok, men installatioen af .exe starter ikke automatisk, man skal dobbelklikke på filen, så starter den !
Avatar billede tiger_dk Mester
14. januar 2008 - 16:43 #10
Det skal være ligesom, når man køber en cd med et program eller spil på, så begynder installationen af det når man smækker det i cd/dvd drevet, forstår du hvad hvad jeg mener !

Hvis du f.eks smækker XP cd'en i, så starten den jo automatisk, det også det jeg vil have min til at gøre !
Avatar billede tiger_dk Mester
18. januar 2008 - 22:45 #11
Når jeg smækker cd'en i, hvor det her ligger på cd'en OPEN=RUNSHELL.EXE program.exe
ICON=programikon.ICO , så starten cd'en også godt op, men installationen stater ikke op, der skal man dobbelklikke på .exe filen for at den starter ! Jeg stiller gerne flere point til rådighed, hvis du vil hjælpe mig !

Som jeg forklare i indlæget ovenover, så skal den starte ligesom Xp cd'en, hvor der kommer en menu frem, med forskellige miligheder,  når man har smækket cd'en i !