Avatar billede fenriz Nybegynder
10. januar 2008 - 23:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Installation på ny Intelserver

Jeg er ved at installere en MS 2003 Server på en helt ny maskine, den er så præ installeret med noget Intel Boot manager som kan holde maskinen uptodate og det hele...

Men hvis jeg køre den installations mulighed inde fra Intel´s Boot manager giver den mig ikke lov til at installere en MS Enterprice 2003 R2 SP2 64 Bit, Det eneste den viser af muligheder er en MS Server 32 Bit og et par linux versioner...

Nogen der har nogen erfaring med dette?

CPU er en Intel Xeon 3050, 2.13 Ghz, 2 MB DualCore 64 Bit
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2008 - 23:17 #1
du må "bare" installere "normalt" (husk sata driver), har ikke konkret erfaring med den ibm server, men min "nye" dell (dual amd osv), havde heller ikke det "option" det er også en w2k3 r2 64, jeg måtte ud og "investere" i et usb "floppy"-drev (havde også sat en satans2 pci controller i).

;o)
Avatar billede a1a1 Novice
10. januar 2008 - 23:24 #2
du kan jo altid senere installer "ibm softwaren"...;o)
Avatar billede fenriz Nybegynder
11. januar 2008 - 08:46 #3
Softwaren hedder Intel Server Deployment Toolkit og booter jeg direkte op uden kommer den med "Initializing and establishing link..."

og "PXE-E53 : No boot filename received"

Så jeg kan ikke rigtig mere...
Avatar billede fenriz Nybegynder
11. januar 2008 - 12:59 #4
Nu er jeg kommet lidt længere sat RAID op, men kommer desværre ikke så langt i installationen da den stopper og siger

Setup did not find any hard disk drives installed in your computer

Er det fordi den ikke kan finde min RAID ???

Kører en RAID 1 med Intel Embedded Server RAID
Avatar billede a1a1 Novice
11. januar 2008 - 13:16 #5
(husk sata driver),investere" i et usb "floppy"-drev

man skal trykke f6 under opstart og installere en driver
;o)
Avatar billede fenriz Nybegynder
11. januar 2008 - 13:59 #6
jepz.. det var RAID controller den ikke kunne finde...

Tak for hjælpen :)
Avatar billede a1a1 Novice
11. januar 2008 - 15:05 #7
det var så lidt ;o)