Avatar billede caschmidt Nybegynder
10. januar 2008 - 21:41 Der er 2 kommentarer

Utydelig ClearType tekst i Elements 3.0

Efter at jeg har opgraderet IE 6.0 til IE 7.0 (som vel egentlig ikke har noget som helst med Adobe Photoshop Elements at gøre?) oplever jeg pludselig, at teksterne i Elements 3.0 er blevet underlidt fedtede og utydelige - på samme måde som den er i IE 7.0 indtil man slår ClearType fra igen! (HU-fucking-RA for Microsoft)

Findes der en mulighed for at få gamle dages tydelige tekst tilbage i Elements?
Måske skal der et "hack" til i registreringsdatabasen?

Skal måske lige pointere, at den "utydelige tekst" er Elements programtekster - f.ex. i menuerne.  Det er altså ikke et spørgsmål om anti-alias eller lign. i den tekst, man indsætter i sine billeder.
Avatar billede rassermus Nybegynder
12. januar 2008 - 14:54 #1
Sådan slås ClearType fra i Windows Vista (du skrev ikke, hvilket styresystem):

Åbn "Indstillinger for udseende" i Kontrolpanel.

Klik på "Effekter".

Afmarkér "Brug følgende metode til at udjævne kanter på skærmskrifttyper" i dialogboksen Effekter.

I Windows Xp er det nogenlunde tilsvarende fremgangsmåde. Ændringen vil vedrøre alt tekst i styresystemet i menuer mv.

:-) Rasmus
Avatar billede caschmidt Nybegynder
17. januar 2008 - 20:41 #2
Sorry - jeg bruger WinXP - og der har jeg slået ClearType fra, hvilket også virker fint.
Bare ikke i Photoshop Elements ;-(