Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 18:24 Der er 27 kommentarer

Hva der galt?

Hej Allesammen.

Har igennem den senere tid haft svært ved at tænde for min computer. Har gået og troet at min power knap var gået i stykker, da jeg skulle tænd og slukke min strømforsyning samtidig med jeg trykkede på knappen - og lige pludselig startede min computer.

Men andre jeg har spurt mente ikke det var knappen, men noget andet evt strømforsyning, så igår købte jeg mig en ny strømforsyning og vupti min computer tændte bare da jeg trykkede på knappen.

MEN..

Den holder maks 2 min - så går min computer ud - så kan jeg slukke for min nye strømforsyning og vente 15 min, så kan jeg tænde igen men det samme og det bliver den ved med - holder maks et par min så slukker min computer bare automatisk.

Hva er problemet?

Har snakket lidt med nogen folk... nogen siger den måske bliver for varm.. andre siger bundkort måske er i stykker en anden siger harddisk..

Håber i kan hjælpe for jeg aner det simpelthen ikke.

Mvh

UPDATE:
Fik mit nye bundkort ind af døren igår - men det hjalp heller ikke noget.
Computeren har også fået en ordentlig rengøring så beskidt er den ikke mere, men hjalp heller ikke.
10. januar 2008 - 18:33 #1
Måske for 'lille' PSU iforhold til din Hardware kombination ?

For at dele problemet - Hardware/Software -> Prøv at lade den starte op i BIOS og la' den stå der i et pænt stykke tid... og se om det sker det samme...
10. januar 2008 - 18:35 #2
- du HAR jo allerede oprettet spm. her -> http://www.eksperten.dk/spm/813607 !!!
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 18:59 #3
sker det samme når den står i bios.

Computer specs:
Asus A8N32-SLI Deluxe
AMD 64 X2 4800+
2 Gb PC 4000
2 Geforce 7900 GS
2 Harddiske.
PSU 600 W

Ja ved godt - er enlig os en fejl at den står der 2 gange.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:06 #4
Du har noget hardware der er ved at dø , har du onboard grafik?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 19:07 #5
Fjern strømstikket fra harddisk og DVD drev og lad den stå i BIOS
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 19:20 #6
den står og køre i bios lige nu.. har den gjort små 10 min - det er det længste jeg har set den køre i mange dage.

har haft prøvet og kun køre med 1 graffikkort og 1 harddisk osv... men der gjorde den det stadig.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 19:24 #7
lige nu er alt sat til.. begge graffikort og 2 harddiske osv.. og den har kørt i bios i lidt over 10 min nu
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 19:44 #8
den slukkede lige nu bare sådan uden videre efter en små 15 min i bios.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2008 - 20:07 #9
OK! nu var det altså tanken at du skulle prøve UDEN harddiske og med 1 grafikkort
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 20:15 #10
har jeg også prøvet før, og der gør den det samme. har faktisk gået igennem alt det med hardware - prøvede det ene graffikort så det andet, samme gælder for harddisk og ram. Men den gør det stadigvæk.

Også har som skrevet en ny strømforsyning og har også prøvet nyt motherboard men gør det stadig.

Det eneste jeg ikke har prøvet en anden med er cpu. kan det virkelig være den?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
10. januar 2008 - 20:32 #11
det kunne godt være et varme problem.
Når du har flyttet cpuén, har du skrabet det gamle køle pasta, er påført noget nyt.?
Hvis ikke så prøv det.
Og vær sikker på, at du tilslutter blæseren, det rigtige stik.
Se i bios, hvor varm den bliver, og hvor hurtigt blæseren køre.
Og er det ekstra strømstik til dit grafikkort.?
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2008 - 20:39 #12
Prøv temperaturen på cpuén ved at holde fingrene på. Bliver den så varm, i tomgang,
at du ikke kan holde på den, bliver den for varm. Ventilatoren på cpuén er vel ren,
oh kører stærkt nok?
Eller se på dine ram. Hvis du har mere end 1 blok, så tag en ud på skift.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
10. januar 2008 - 21:29 #13
Har ikke påførst nyt kølepasta da jeg desværre intet har liggende.

Blæseren er tilsluttet det rigtige stik.

I bios da den stod og kørte de 15 min sagde den: Cpu 49 grader MB 46 grader.
Blæseren kørte med lidt over 3000.

Og ekstra strøm stik til grafikkort er os sat i.

Har prøvet det med ram.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. januar 2008 - 22:28 #14
Det lyder som om du skal have din cpu af igen. Rens den grundigt, og kom et
meget tyndt lag frisk kølepasta på. Du har nok selv skabt dit varmeproblem.
Avatar billede off-line Nybegynder
13. januar 2008 - 14:30 #15
Hvordan gik det?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
13. januar 2008 - 15:13 #16
kølepasta, skal smøres på, og skrabes af med en barberblad el. lign. det skal kun udfylde micro ridser..
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
13. januar 2008 - 19:34 #17
Har ikke fået mit kølepasta endnu - får noget imorgen så vender jeg lige tilbage.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
16. januar 2008 - 20:52 #18
der er nu blevet smurt noget nyt kølepasta på.

Men ser desværre ikke ud til at hjælpe :(
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
16. januar 2008 - 21:46 #19
vi lod den stå et godt stykke tid efter vi havde på ført nyt køle pasta og der stod den fint nok og kørte i bios.

Da jeg skulle til at installere windows lukkede den bare ned igen, som om at når den ska lave noget så lukker den ned.
Kommer ingen lyde om at der skulle været noget galt.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. januar 2008 - 21:56 #20
Prøv at checke dine kabler, hvis du har andre, så sæt dem på.
Det kan også godt være, en konflikt mellem HD og DVD. De står vel som master/slave?
Ellers prøv med et anden CD/DVD drev. Det lader jo til, at hver gang du bruger
det du har, går maskinen ned.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
26. februar 2008 - 01:47 #21
Hej igen.

Har prøvet et andet kabel til hd, ser heller ikke ud til det var problemet.

Og har prøvet at tag cd/dvd drev ud, men den lukker stadig ned efter lidt tid.

Har også netop idag fået mig en ny cpu ind af døren, men dette var heller ikke problemet da jeg stadig har det.
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
26. februar 2008 - 16:24 #22
Har os lige prøvet at opdatere bios - havde jeg lige tid til, før den lukkede ned - hjalp heller ikke :/

jeg ved at være lost??????????????????????????
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
26. februar 2008 - 17:33 #23
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 5:31:54 PM, on 2/26/2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe
C:\Program Files\HJTrenamed.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Launch Ai Booster] "C:\Program Files\ASUS\Ai Booster\OverClk.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IS CfgWiz] C:\Program Files\Norton Internet Security\cfgwiz.exe /GUID {257BBC47-1B26-432e-9F84-188603799DD3} /MODE CfgWiz /CMDLINE "REBOOT"
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Program Files\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ISSvc (ISSVC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe

--
End of file - 4421 bytes

Noget galt her eller
26. februar 2008 - 17:56 #24
Loggen er 'ren' - du mangler dog nok en håndfuld WindowsUpdate elementer ...
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
26. februar 2008 - 18:04 #25
OK - mange tak for det.

Ja er jeg godt klar over, er også en helt ny windos installation, har lige fået installeret 89 opdateringer, og fik genstartet, så skulle jeg til at installere nogen flere opdateringer og "puf" den gik død :/
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
26. februar 2008 - 22:53 #26
Slet ingen der kan komme med noget der kunne hjælpe?
Avatar billede klokkebabz Nybegynder
08. marts 2008 - 00:03 #27
Lukket.

Har købt mig en ny computer :)

Kan ikke rigtig finde ud af det med point system, men igen da det jo enlig aldrig blev løst saa, men kan dele dem lidt ud til jer alle :)